Pajosv Postat 26 december 2003 Postat 26 december 2003 Hej! Jag har laddat in den "fria" SampleTank som följer med tidningen Computer Music. När man installerar den följer också ett ljudbibliotek med. Med på tidningens CD-skiva följer också några ytterligare ljud. Jag har aktiverat SampleTank på deras hemsida och startat Cubase. Alla ljud syns i listan men det är bara "extraljuden" jag kan spela med. Alltså bara ljuden som medföljde skivan, inte de ljuden som installerades samtidigt som SampleTank installerades. Är det någon som vet om det ska vara så? Det är svårt att utläsa det i tidningen och på tidningens hemsida. Pajosv
chrisB Postat 26 december 2003 Postat 26 december 2003 Är det någon som vet om det ska vara så? Det är svårt att utläsa det i tidningen och på tidningens hemsida. Klicka på "Root" och leta fram dina installerade ljud.
Pajosv Postat 26 december 2003 Trådstartare Postat 26 december 2003 Jag klickar på "Root" och hänvisar till instrument-mappen men SampleTank säger bara att dessa instrument inte kan användas med denna version av SampleTank. Det är nog så att man inte kan använda dessa ljud... Tråkigt... Det är framförallt körljuden jag vill åt...
Twilight_Zound Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 Hejhopp. Var kan man hitta fria ljudbanker till den sampler. Fick en liteversion till M-Audiokortet, det fanns lite ljud till den men MAN VILL HA MEEEEEEEER 🙁
Claes Holmerup Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 SampleTank Free brukar vara begränsad till enbart de ljud som finns att hämta gratis på IK's website och de som följer med från början... Ett alternativ är förstås att köpa något av de lite mer omfattande biblioteken, så hänger SampleTank LE med som motor. Till SampleTank L och XL medföljer det dessutom ett konverteringsprogram för bl a Akai-format... Gratis blir det inte med dessa alternativ, men du vet ju redan hur bra det fungerar... 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.