Erik Gustafsson Postat 15 maj 2022 Postat 15 maj 2022 Goddag! Jag är 13 år och har sedan tidigare bara mixat andras låtar. Har dock börjat experimentera lite med eget och jag lyckades göra detta. Jag skulle jätte gärna vilja ha lite feedback och ifall det finns något som jag kan göra bättre! Tack! 🙂 progressive2.mp3
Paralytik Postat 15 maj 2022 Postat 15 maj 2022 Hej Erik. Det låter som EDM helt klart, men svårt att säga så mycket mer med tanke på att klippet bara är 20 sekunder.
candybag Postat 17 maj 2022 Postat 17 maj 2022 Sidechainen pumpar tillbaks för snabbt, den borde ligga på en 1/8 takt istället för 1/16 takt för att inte förstöra gunget.
Flizzaff Postat 21 juni 2022 Postat 21 juni 2022 Låter bra, men man vill ha mer av låten för att kunna göra ett samvetsgrant omdöme. Kom igen!
Carl Nord Postat 21 juni 2022 Postat 21 juni 2022 Halloj! Jag tycker själva produktionen lät bra faktiskt, problemen ligger snarare i din mix. Tycker du bör gå över låten och göra en övergripande gain staging och lite eq. Sen får du typ mixa utefter smak. Dina synthar och lead sound är det inga fel på alls, men just nu låter mixen så grötig så det är lite svårt att urskilja de olika elementen. Vill du ha hjälp med mixing så är det bara att hojta till! Posta gärna igen om du jobbat lite mer på den!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.