Crownhouse Postat 11 maj 2022 Postat 11 maj 2022 Namn: Daily drug Genre: EDM/Housemusik Längd: 5:33 Tjena! Har hållt på med musik ett tag nu men har haft tider då musikproduktionen försvinner vid sidan och lämnas åt hylan. Har en låt med vocals som jag tog ifrån hemsidan looperman.com och vill att andra folk ska höra och se vad som behöver förbättras. Uppskattar verkligen att få några feedbacks och var inte blyga att kritisera😏 Med hälsningar Crownhouse Daily Drug.mp3
Paralytik Postat 13 maj 2022 Postat 13 maj 2022 Hej! Jag tycker mixen och val av ljud låter ganska bra. Melodi-idén tycker jag dock är svag och intetsägande. Några sura/ikke-diatoniska noter här och där, samt väldigt svårt att höra vilken tonart du egentligen gått för. Huvudriffet rullar på utan att nästan aldrig landa på "the One chord"/tonic, bortsett från en eller två övergångar mellan partierna i låten. Delen där acapellan kommer in är lite förvirrande, det låter som om acapellan hamnar ur synk på några ställen. Den följer inte med flowet i låten. Så, bra "producerat" rent ljudmässigt, men musikaliskt inte så starkt för stilen du går för, enligt mig. Här är en video som går in lite på hur man kan lägga upp harmoni och progression. 2
Crownhouse Postat 16 maj 2022 Trådstartare Postat 16 maj 2022 Tack för feedbacken!! Uppskattade det mycket😊
Flizzaff Postat 21 juni 2022 Postat 21 juni 2022 Tremolot stör mig = det där som åker fram och tillbaks volymmässigt. Annars låter det helt okej. Sångens röster gillar jag ej, jobba på dem.... Go on, för en mera perfekt produktion... Här finns potential.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.