Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare... Jag är helt ny på forumet och vill gärna ha hjälp med att skapa en låt i Reason 2.5 som liknar mina influenser Kraftwerk och Jean Michel Jarre.

Hur ska ja lägga upp låten? Vilka instrument och ljud tycker ni att jag borde använda mest? Kom med alla möjliga tips. Jag har det verkligen svårt att få det att låta som Jarre eller Kraftwerk.

Tacksam för alla svar...

Annons
Postat

Både Kraftwerk och Jarre använde sig ju mestadels (åtminstone förr) av gamla analoga synthar, så Subtractorn borde va det naturliga valet av ljudkälla. Eller möjligen NN-samplern om du har bra samplingar...

Annars bygger väl musiken mest på schyssta ljud och lagom melankoliska melodier... 🙂

Postat

Orange Xtension har ungefär allt. Kostar en smula dock

I värsta fall kanske du får köpa Arturias CS-80v(Jarre använde sig av CS-80), den är lite dyr och har inget med Reason att göra

Postat (redigerat)

CS-80 är kalasfet...

Kostar runt 1800:-

hehe det är riktpris alltså och du handlar den från utv...

JAM tar 2995:-

EDIT: 1800 är räknat i Dollar....

Dock om du köper den via Utv kostar den 2300:- CA

Redigerat av Twilight_Zound
Postat
Orange Xtension har ungefär allt. Kostar en smula dock

I värsta fall kanske du får köpa Arturias CS-80v(Jarre använde sig av CS-80), den är lite dyr och har inget med Reason att göra

Lägg till lite stålar för vad en sequenser med rewire-stöd kostar för att kunna använda cs-80v dessutom.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.