Carina Thunström Postat 26 april 2022 Postat 26 april 2022 Har haft cymbalerna i min ägo i 30 år och nu ska dom vandra vidare. Kan någon säga ett värde för dessa..
0 Jayway Postat 26 april 2022 Postat 26 april 2022 Hej! Jag har aldrig sett något liknande,men blev nyfiken och kollade runt lite på nätet. De verkar heta ”Guang Bo” eller ”Lion Dance Cymbals” om man t.ex. tittar här: https://www.easonmusicstore.com/products/50-cm-guang-bobroad-cymbal Min gissning är att man behöver hitta någon eldsjäl inom slagverk och/eller kinesisk kultur om man vill sälja dem. Om du vet/tror att de är mycket mycket äldre än de 30 åren kan du ju kolla med någon antikvitetshandlare eller finare auktionsfirma om de kan göra en värdering.
0 Carina Thunström Postat 27 april 2022 Trådstartare Postat 27 april 2022 Tack för svar....visste inte att dom kallas för guang bo....då är jag en bit på väg i mitt letande....🙄
Fråga
Carina Thunström
Har haft cymbalerna i min ägo i 30 år och nu ska dom vandra vidare. Kan någon säga ett värde för dessa..
2 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.