Peter Roos Postat 17 april 2022 Postat 17 april 2022 (redigerat) Är lite halvdöv nu efter ett par dagars trackande och ljudletande till en låt. La om alla instrument på en gammal låt jag hade liggande när jag nu hade lite tid över. Hade också tänkt att lägga på lite sång som dubbar vissa gitarrmelodier så det blir ännu mer svensk progrock a´la´70-tal. Skulle vara kul med lite återkoppling om komposition och mix? Trummor: Superior Drummer 3 (Nirz Vol I) Bas: Sandberg Elektra (E-strängen Drop-D) - genom Demeter VTBP 201-S preamp/Darkglass Vintage Deluxe preamp/MXR Dynacomp Bass Gitarr: Samick Stratta genom en NUX MG-300 Keys: Yamaha Modx Ozone 8 på mastern. Alla instrument spelade av Pete Bass a.k.a Roos. Mix: P.R. https://soundcloud.com/user-164266793/rimfall-the-colour-of-magic-april-16-2022?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing Redigerat 18 april 2022 av Peter Roos
slejnard Postat 17 april 2022 Postat 17 april 2022 Härligt progressivt! Det här har du fått till bra Peter! Sköna ljud. Gillar det! 1
Peter Roos Postat 18 april 2022 Trådstartare Postat 18 april 2022 On 2022-04-17 at 10:50 sa slejnard: Härligt progressivt! Det här har du fått till bra Peter! Sköna ljud. Gillar det! Tackar Jan, gött att höra!:-)
Peter Roos Postat 18 april 2022 Trådstartare Postat 18 april 2022 (redigerat) 2 timmar sedan sa HomerJSimpsson: Näst efter Liftarens guide till galaxen så är Pratchetts böcker så underhållande och roliga - nu är jag inne på andra delen i Discworld-serien:-) Redigerat 18 april 2022 av Peter Roos
HomerJSimpsson Postat 19 april 2022 Postat 19 april 2022 Hello Soulmate ! Liftarens guide är min bibel, särskilt den delen med guds sista hälsning till skapelsen ;-), sen är hans Dirk Gently serie och andra böcker lika bra. Dock inte Stjärskeppet Titanik och den sjätte delen till Hitchiker, som är skriven av några villeva och är helt misslyckade på ett pinsamt sätt. Det sista värd att läsa av DA är sammanställingen av hans sista texter innan hjärtinfakten; The Salmon of doubt. Just nu lyssnar jag till Terry Pratchett som audioböcker när jag jobbar, och de är en av anledningar, varför jag fortfarande jobba där. Jag vill rekommendera att lyssna på dem på engelska, då han arbetar mycket med dialekter och språkbruk, inta alltid lätt att förstå, men levande. Nu på äldre dag sympatiserar jag med Rinswindian attitude to life och önskar jag hade en orangutang som vän. OOK indeed ! OBS ! Flat Earth Society har inget med Skivvärlden att göra !!! >> Flat Earth society gladly announces now having members all around the globe ! <<
Peter Roos Postat 20 april 2022 Trådstartare Postat 20 april 2022 (redigerat) On 2022-04-19 at 04:58 sa HomerJSimpsson: Hello Soulmate ! Liftarens guide är min bibel, särskilt den delen med guds sista hälsning till skapelsen ;-), sen är hans Dirk Gently serie och andra böcker lika bra. Dock inte Stjärskeppet Titanik och den sjätte delen till Hitchiker, som är skriven av några villeva och är helt misslyckade på ett pinsamt sätt. Det sista värd att läsa av DA är sammanställingen av hans sista texter innan hjärtinfakten; The Salmon of doubt. Just nu lyssnar jag till Terry Pratchett som audioböcker när jag jobbar, och de är en av anledningar, varför jag fortfarande jobba där. Jag vill rekommendera att lyssna på dem på engelska, då han arbetar mycket med dialekter och språkbruk, inta alltid lätt att förstå, men levande. Nu på äldre dag sympatiserar jag med Rinswindian attitude to life och önskar jag hade en orangutang som vän. OOK indeed ! OBS ! Flat Earth Society har inget med Skivvärlden att göra !!! >> Flat Earth society gladly announces now having members all around the globe ! << Hello bro! Liftarens guide till galaxen har jag nog läst 5 ggr minst, lol. Och ja, precis: Flat Earth är väl något helt annat - de som fortfarande tror att jorden är platt - Discworld är ju något helt annat. Ska lyssna på ljudböckerna på engelska, läser böckerna på engelska vilket gör dem mer intressanta - fick tips om Pratchett av en kvinna i ett online-spel på en amerikansk server:-) . Tack för tips om audioböcker - och ska kolla in The Salmon of doubt också! Redigerat 20 april 2022 av Peter Roos
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.