Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihopa!

Jag håller på med en låt som har en alan walker vibe i den! Hoppas ni gillar den! Feedback uppskattas!

Annons
Postat

Jag skulle byta ut pianot eller processa det hårdare i början, det låter torrt jämfört med resten. Skulle minska lite på duckandet innan droppet kommer, där passar det bättre med mera djupt duckandet. I all välmening, keep it up! 😃 

• Gilla 1
Postat

Det mest konkreta tipset för förbättring är att på 0:54 är det ett lager subkick som kommer in under kicken, den skulle du kunna smyga in en nyans under alla kickar. Den bidrar med lite välbehövlig dynamik och 3D känsla. Annars blir det lite för platt enligt mig, och enligt genren generellt

Allt gott!

• Gilla 1
  • 3 veckor senare...
Postat

Jag borde nog inte lägga mig i men lite sång skulle nog behövas här. Jag tycker "pianot" eller vad det är är för vagt och tveksamt. Men jobba på bara så tar det sig nog.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.