Oricco Postat 3 mars 2022 Postat 3 mars 2022 Tja, hoppas alla mår bra! Gjorde en låt med "lite" inspiration av Avicii/Kygo, vad tycker ni? 1
Kylvaran Postat 3 mars 2022 Postat 3 mars 2022 (redigerat) Tyckte det lät jättebra, nu har jag bara lyssnat i mobilen men gillar låten kanske skulle vara lite mer energi mot slutet av låten, innan den fadar ut, om jag skall ge någon kritik😊 jätte snyggt mixad i mina öron. Redigerat 3 mars 2022 av Kylvaran 1
Oricco Postat 5 mars 2022 Trådstartare Postat 5 mars 2022 Tack för din feedback! Menar du mer energi som i breaket eller typ en annan melodi? :)
Kylvaran Postat 6 mars 2022 Postat 6 mars 2022 (redigerat) Jag menar lite en annan melodi alltså låten fungerar jätte bra som den är men det var det ända jag kom att tänka på, har du lagt ut något på Spotify?😊 Redigerat 6 mars 2022 av Kylvaran
Oricco Postat 7 mars 2022 Trådstartare Postat 7 mars 2022 Ok tack då förstår jag :D Finns på Spotify nedan:
Kylvaran Postat 7 mars 2022 Postat 7 mars 2022 Men oj det är ju jätte bra låtar Naraka gillade jag mest😊 skulle vara sjukt intressant att höra dig göra någonting åt future Rave, hajar att det är en annan kategori men skulle vara intressant, vad använder du för olika virtuella instrument? 1
Oricco Postat 8 mars 2022 Trådstartare Postat 8 mars 2022 Tack så mycket! Jag använder mest Nexus, Sylenth1 och Serum för leads och chords, Kick2 för kickar och diverse samples för allt runt omkring. Händer även att jag använder Kontakt för mer "verkliga" instrument och försöker experimentera med annat också :) Future Rave låter som något jag absolut vill testa mig på i framtiden! :)
Kylvaran Postat 8 mars 2022 Postat 8 mars 2022 Tack tack för infon och fortsätt med musiken tycker du har talang😊 1
slejnard Postat 10 mars 2022 Postat 10 mars 2022 On 2022-03-03 at 06:49 sa Oricco: Tja, hoppas alla mår bra! Gjorde en låt med "lite" inspiration av Avicii/Kygo, vad tycker ni? Fin video! 1
-Johan- Postat 14 mars 2022 Postat 14 mars 2022 Är lite trött på hela Avicii stuket, har dock aldrig varit någon större fan av det. Men tycker den är bra gjord. Gillar hur du bryter ner det inför pausen. Samma med Astronauts, mittenpartiet innan du börjar bygga upp det är riktigt bra. Skulle vilja höra en hel låt i lugnare tempo som är byggd med samma sorts atmosfär. Håller med om videon också 👍 1
Oricco Postat 15 mars 2022 Trådstartare Postat 15 mars 2022 Tack för dina synpunkter :) Ok, så Future Rave och lugnare tempon är något jag får kolla på till framtiden :D
-Johan- Postat 15 mars 2022 Postat 15 mars 2022 Vet inte varför jag skrev lugnare tempo, det behöver det väl iofs inte vara. Men gillade stämningen du fick till där 🙂 2
Flizzaff Postat 25 mars 2022 Postat 25 mars 2022 Stämningsfulla toner. Jag saknar sång men melodin i låten håller för att vara instrumental. Låten kanske helt enkelt är lite för lång men den är bra gjord. 1
Oricco Postat 19 april 2022 Trådstartare Postat 19 april 2022 Tack för din feedback! Vill faktiskt försöka göra en vocal-version men har inte hittat någon bra vocalist ännu, eller skrivit någon text :)
Flizzaff Postat 30 april 2022 Postat 30 april 2022 Låter väldigt bra men låten kommer av sig lite i de lugna partierna och breaken. Det kanske är en smaksak?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.