Fidden Postat 31 januari 2022 Dela Postat 31 januari 2022 Hej hej. Gjorde ett litet kort stycke svensk poprock med inte en endaste synt. Funkar mixen? Funkar låten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lnsky Postat 1 februari 2022 Dela Postat 1 februari 2022 Tycker verkligen om låten! Lite svårt att höra vad du sjunger, tänker att vissa frekvenser på rösten är i konflikt med gitarrerna? Kanske vore skönt om man fick lite längre andningspaus vid ”vara så ensam”? Du borde satsat på ett litet mer modernt arr (Maggio stil kanske) så hamnar du på svensktoppen 🙂 Stråkar tycker jag vore fint Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
danlar1975 Postat 2 februari 2022 Dela Postat 2 februari 2022 Jag gillar låten. Det är skönt driv och refrängen har tydlig rytmisk hook. Vad det gäller mixen kan du ha lite större skillnad mellan vers och refräng. T.ex ligger det nån flanger/phaser genom hela låten som skulle funka bättre om den inte låg på hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DionHarris Postat 2 februari 2022 Dela Postat 2 februari 2022 Hej. Lyssna på bandet DagVag så grejar du det här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 4 februari 2022 Trådstartare Dela Postat 4 februari 2022 (redigerat) Tackar för lyssning och kommentarer! Jobbar vidare lite med mixen och har era synpunkter i åtanke. Några tips på hur man kan få gitarrerna att konkurrera mindre med sången? Har nu provat att dra på en lätt kompressor som sidechainar mot sångspåret, så att gitarrerna duckar lite, men vet inte om det är det bästa sättet. Hör knappt någon skillnad själv. Redigerat 4 februari 2022 av Fidden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 februari 2022 Dela Postat 5 februari 2022 He bra hejna jåh. Fartig och medryckande. 👍☕️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 5 februari 2022 Dela Postat 5 februari 2022 Snygg och catchy låt! 😊 Gällande gitarren så håller jag med om att den sticker ut lite mycket (vänstergitarren alltså) men jag är inte så säker på att det är frekvenserna som krockar. Hade jag varit du hade jag provat att dra in den lite mot mitten istället så den inte blir så ensam ute till vänster (vilket jag tänker gör att den stjäl fokus) Kanske hade jag också provat att spelat den en oktav lägre i versen och höjt till nuvarande oktav i refrängen så lyfter refrängen ännu mer. Men sånt får man ju prova för det kanske hade blivit skitdåligt 😅 Men bra låt som låter listvänlig! 😊 /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Flizzaff Postat 26 mars 2022 Dela Postat 26 mars 2022 Jo, låten är inte sönder-syntad, tack & lov; som de flesta här på sajten. Bra gjort helt klart men soundet är lite tunt. Det kanske beror på inspelningsutrustningen? Ett fetare sound i låten behövs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.