Jamen Postat 29 januari 2022 Dela Postat 29 januari 2022 (redigerat) Hej, vill gärna ha lite synpunkter på denna mix. Hur få den att låta mer professionell? Nivåer och frekvenser? Hur är det med bas/botten(ludd?), och sångvolymen, och vad kan göras mer för att tajta till kören i ref, men behålla "soft punch"? Redigerat 25 februari 2022 av Jamen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 januari 2022 Dela Postat 29 januari 2022 Bra låt! Låter ganska bra. Tycker att körerna är för starka möjligtvis och att du har väldigt torrt ljud på sången. Prova med lite delay som studsar i takt och reverb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casper Bjerkehagen Postat 29 januari 2022 Dela Postat 29 januari 2022 Refräng körerna känns väldigt starka Generellt kan du reducera 200hz och 1,3khz med 6db och ett Q värde på 0,7 med en eq Och boosta 60 hz med 3 db med Q värde på 0,7 Gör detta på mastern så låter det bättre, sen kan du bypassa den och anpassa detta till de individuella kanalerna istället och justera mer exakt 🙂 Nice låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casper Bjerkehagen Postat 29 januari 2022 Dela Postat 29 januari 2022 (redigerat) Snabbmaster Borttagen pga upphovsrätt //casper Redigerat 25 februari 2022 av Casper Bjerkehagen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 Tack för feedback 🙂 Ja kören blev nog för hög, ska åtgärdas. Testar förslag och återkommer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 12 timmar sedan sa Casper Bjerkehagen: Liten quickmaster med lite fler grejer än ren eq Fantastisk skillnad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casper Bjerkehagen Postat 30 januari 2022 Dela Postat 30 januari 2022 54 minuter sedan sa Jamen: Fantastisk skillnad! Kul att du gillar, där har du en referens att sträva mot i mixen iaf 🙂 Allt gott Casper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 (redigerat) Sänkt kören ca 3dB och lagt till delay med aningen studs (behövs kanske mer), EQ sänkt 6 dB vid 200hz och 1.3kH, boost 3dB vid 60 hz ...klart bättre! Mixen öppnat upp sig mer, och fått bättre tryck. Gillar det! Ska finjustera volymnivåerna lite till på separata spår också. Men har jag någon möjlighet i befintlig Eq att ställa in Q-värde, eller göra nåt likvärdigt? Bara tillgång till denna (bild1). Redigerat 25 februari 2022 av Jamen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casper Bjerkehagen Postat 30 januari 2022 Dela Postat 30 januari 2022 Bredvid gain rattarna ser du Q i din eq! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 4 minuter sedan sa Casper Bjerkehagen: Bredvid gain rattarna ser du Q i din eq! Jag skäms! Tack🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frithiof Postat 30 januari 2022 Dela Postat 30 januari 2022 Från 0.17 känns det som "synthmattan" byter ton efter en takt medan basen ligger kvar. Basen kör alltså samma ton 1,2,3,4,5,6,7,8 sen byte Synthmatten 1,2,3,4 byte. Men det är ju bara en smaksak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 1 timme sedan sa frithiof: Men det är ju bara en smaksak. Nä det stämmer, det är nåt som skaver där. Tack för hjälp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 30 januari 2022 Dela Postat 30 januari 2022 Låter ju trevligt låtmässigt! Det första jag dock direkt reagerar på när jag lyssnar är panoreringar. Allt låter väldigt centrerat i mina lurar. Visst padsen går ut ngt vid 0.20 men jag hade slängt ut dem mer åt sidan, kanske med ngt stereodelay för att göra det fylligt. Den enda gången ngt sticker ut lite mer åt sidan är när pukorna kommer till höger vid 0.29 så lite mer rymd tycker jag mixen förtjänar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 2 timmar sedan sa Matthew L: panoreringar Absolut! Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.