equality Postat 13 januari 2022 Postat 13 januari 2022 (redigerat) Inte varit här på flera år. Efter att fått tillbaka hörsel på högerörat är det lite roligare med musik igen. Det här är en saxofoninspirerad låt med och det vore kul att höra om det hela funkar. https://soundcloud.app.goo.gl/vYZrurAHngrtQdbU9 Redigerat 13 januari 2022 av equality
Nbient Postat 13 januari 2022 Postat 13 januari 2022 Jag tycker den är skön. Låter som en biltursscen en mörk kväll i en mörk deckarrulle eller nåt 😋
equality Postat 13 januari 2022 Trådstartare Postat 13 januari 2022 Tack så jättemycket Nbient. Kul med bilderna du beskriver.
Fidden Postat 15 januari 2022 Postat 15 januari 2022 Detta låter riktigt gött! Håller med om att det känns lite filmiskt. Sköna ljud och välproducerat. Om jag anstränger mig kan jag kanske höra lite nivåskillnader i trumanslagen som eventuellt är lite större än tänkt? Bra låt som tålde flera genomlyssningar.
equality Postat 16 januari 2022 Trådstartare Postat 16 januari 2022 Stort tack Fidden! Håller med dig om nivåer på trumman. Skall ses över. 👍🙏
Flizzaff Postat 26 mars 2022 Postat 26 mars 2022 Ja en film-låt helt enkelt. Lite väl mycket syntetiskt, jag som inte är van att höra sådant ihop med sax men välgjort och bra.
stajo Postat 26 mars 2022 Postat 26 mars 2022 Hej jättefin komposition och härliga ljud och värme :). Förutom det fidden påpekade skulle jag kanske ägna lite tid åt att få fram kicken, kanske lite mer sub och luft kring den, fast jag kanske är färgad av all EDM... :) Det är något som gör att snaren låter väldigt nära och kicken lite längre ifrån också... Eller så kan du behålla det som det är för det låter redan kanon 😉
equality Postat 28 mars 2022 Trådstartare Postat 28 mars 2022 On 2022-03-26 at 03:11 sa Flizzaff: Ja en film-låt helt enkelt. Lite väl mycket syntetiskt, jag som inte är van att höra sådant ihop med sax men välgjort och bra. Tack så mycket! Saxljuden har blivit så mycket bättre som VST jämfört med tio år sedan jag senast testade. Blev lite kär i detta.
equality Postat 28 mars 2022 Trådstartare Postat 28 mars 2022 On 2022-03-26 at 07:24 sa stajo: Hej jättefin komposition och härliga ljud och värme :). Förutom det fidden påpekade skulle jag kanske ägna lite tid åt att få fram kicken, kanske lite mer sub och luft kring den, fast jag kanske är färgad av all EDM... :) Det är något som gör att snaren låter väldigt nära och kicken lite längre ifrån också... Eller så kan du behålla det som det är för det låter redan kanon 😉 Men tjena! Länge sen. Sporadiskt låttrixande här. Själv då? Tack för att du ville lägga tid på denna och roligt att det verkar funka. Ok skall kolla drumsen och googla på EDM. 🤠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.