slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Nix gör inte det. Tack för kommentar k9. Ska genast läsa! Har varit ut å skottat snö!
Dark Of Light Postat 5 januari 2022 Trådstartare Postat 5 januari 2022 3 timmar sedan sa slejnard: Nix gör inte det. Tack för kommentar k9. Ska genast läsa! Har varit ut å skottat snö! Onödigt.... det kommer mer.
-k9- Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 18 minuter sedan sa Dark Of Light: Onödigt.... det kommer mer. Vore onödigt om det kom mera nu. Hoppas det inte gör det på ett tag. Drygt att skotta snö när man inte har hälsan för det. Men som tur är så sköter ju delvis Angus snöhanteringen genom att rulla sig i den och platta till den ordentligt.
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 43 minuter sedan sa Dark Of Light: Onödigt.... det kommer mer. Skona oss 😩! Dessutom skulle det bli rätt kallt 🥶 lördag söndag. Lite hugget som stucket vilket jag ogillar mest. Snön eller kylan.
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Får samtal då och då från olika platser i England. Svarar aldrig. Nån som vet vad det rör sig om för slags lurendrejare?
Naymari Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 39 minutes ago, slejnard said: Får samtal då och då från olika platser i England. Svarar aldrig. Nån som vet vad det rör sig om för slags lurendrejare? Inget telefonnummer du kan googla?
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 7 minuter sedan sa Naymari: Inget telefonnummer du kan googla? Jaooo men brukar inte ge nåt. Läste lite och det verkar vara nån automatisk uppringare som vill man ska ringa tillbaka å då kostar det.
Fidden Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 1 timme sedan sa slejnard: Får samtal då och då från olika platser i England. Svarar aldrig. Nån som vet vad det rör sig om för slags lurendrejare? Förmodligen bara drottningen som ringer sin okända arvinge.
drloop (oregistrerad) Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Tänkar att det kanske är dags att sätta på en potta thé i det läget.
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 14 minuter sedan sa Fidden: Förmodligen bara drottningen som ringer sin okända arvinge. Hahaha 😛
drloop (oregistrerad) Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Sitter i mix/prod läge. Fan nu låter det fett asså. Skall lägga sång imorgon,detta blir ett storverk! Fast det är ju bara jag som tycker det förstås.
Fidden Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Kul! Själv kör jag skogsmaskiner och whisky. Helt klart en vinnande kombo.
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 14 minuter sedan sa drloop: Sitter i mix/prod läge. Fan nu låter det fett asså. Skall lägga sång imorgon,detta blir ett storverk! Fast det är ju bara jag som tycker det förstås. Blir spännande att höra! 👍 Du gör feta grejer doktorn som är bra.
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 5 minuter sedan sa Fidden: Kul! Själv kör jag skogsmaskiner och whisky. Helt klart en vinnande kombo. Byt till en traktor så kan du komma hit å ploga?
slejnard Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 6 timmar sedan sa slejnard: Grym recension! Ska klura på ett svar ☕️ Oj vart ett långt svar k9. 🥳
Fidden Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 17 minuter sedan sa slejnard: Byt till en traktor så kan du komma hit å ploga? Det gör jag när jag röjt tillräckligt för att plöja upp en ny åker.
Neosus Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 1 minut sedan sa Fidden: Plöja och ploga är väl för övrigt samma ord? Nja inte riktigt va? Plöja är väl mer att vända upp jorden. Ploga är att jämna till... marken? Eller typ. Ploga bort. Plöja upp? Eller typ.. eller! Va? Nej! Jo? NJa! Frågor på det?
Neosus Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Plöja upp jorden så att det går att så, så att säga. Så ja!
Neosus Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Nä jag rättar mig själv. Plog är självaste redskapet som man plöjer med. Plöja= Luckra upp jord Eller va?
Neosus Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Eller nä jag rättar mig själv igen? https://www.landlantbruk.se/lantbruk/ploja-eller-ploga/
Neosus Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 29 minuter sedan sa slejnard: Oj vart ett långt svar k9. 🥳 Skicka den till ALLA radiostationer vettja? Låten alltså! 1
Naymari Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 12 minutes ago, Fidden said: Plöja och ploga är väl för övrigt samma ord? Det ena ordet stavas med Ö & J, det andra med O & G. men bortser man från det får vi pla och pla. Det kan en argumentera för är samma ord. Lite som ren och ren
Fidden Postat 5 januari 2022 Postat 5 januari 2022 Tänker mer på ursprung. Det är samma ord som spårat ur någon gång i tiden.
Recommended Posts