slejnard Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 Ja gott slut och gott nytt år 🥳 Jag har Mumin kaffe. Jättegott! Blandar 4 delar vanligt kaffe och en del Mumin (blåbärssmak)
Dark Of Light Postat 29 december 2022 Trådstartare Postat 29 december 2022 3 timmar sedan sa slejnard: Ja gott slut och gott nytt år 🥳 Jag har Mumin kaffe. Jättegott! Blandar 4 delar vanligt kaffe och en del Mumin (blåbärssmak) Spär du ut prima kaffe!?😱
Naymari Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 4 hours ago, slejnard said: Ja gott slut och gott nytt år 🥳 Jag har Mumin kaffe. Jättegott! Blandar 4 delar vanligt kaffe och en del Mumin (blåbärssmak) Vad är Mumin? koskenkorva?
slejnard Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 1 timme sedan sa Naymari: Vad är Mumin? koskenkorva? https://www.cervera.se/produkt/bergstrands-mumin-mumintrollet-blabar-250-g
slejnard Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 1 timme sedan sa Dark Of Light: Spär du ut prima kaffe!?😱 Förädlar det.
Dark Of Light Postat 29 december 2022 Trådstartare Postat 29 december 2022 1 timme sedan sa slejnard: https://www.cervera.se/produkt/bergstrands-mumin-mumintrollet-blabar-250-g Vart är vi på väg...
slejnard Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 Just nu sa Dark Of Light: Vart är vi på väg... Det där har funnits ett tag. Provat det tidigare å!
slejnard Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 Spelat in lite idag för första gången på länge! Sambon sågade och tyckte den var för seg 😃 Får göra om sen!
slejnard Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 Det här var ju lite kul https://www.svt.se/sport/alpint/har-springer-en-los-hund-runt-i-super-g-backen
CHAE Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 En utav de största. Bra bollfotsspelare. Kul och old school bollfot á la Brasilien.
Naymari Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 7 hours ago, slejnard said: https://www.cervera.se/produkt/bergstrands-mumin-mumintrollet-blabar-250-g Spännande. själv kör jag arabica ljusrost från kafferosteriet koppar. int dumt de 1
Fidden Postat 29 december 2022 Postat 29 december 2022 3 timmar sedan sa Naymari: Spännande. själv kör jag arabica ljusrost från kafferosteriet koppar. int dumt de Har du testat den där etiopiska ljusrosten som varit med om någon fermenteringshistoria som gör att den smakar jordgubbe? För övrigt har jag hittat två butiksbönor som gick att kombinera till ett rätt gott vardagskaffe. Blev lite dyrt med färskrostat.
Dark Of Light Postat 30 december 2022 Trådstartare Postat 30 december 2022 Det jobbar en för jeffla snygg butiksböna i det lokala Coop haket i stan.
Naymari Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 8 hours ago, Fidden said: Har du testat den där etiopiska ljusrosten som varit med om någon fermenteringshistoria som gör att den smakar jordgubbe? För övrigt har jag hittat två butiksbönor som gick att kombinera till ett rätt gott vardagskaffe. Blev lite dyrt med färskrostat. Inte än, men är med på listan!
Fidden Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 Men vad i... Färgaffären har stängt idag. Där föll hela planeringen. Jag som kände mig lite pigg för en gång skull. Jaja, då har jag gott om tid att slipa sista spacklet och grunda sista dörren...
Dark Of Light Postat 30 december 2022 Trådstartare Postat 30 december 2022 (redigerat) Jag tror inte du blir klar med det där förrens nästa år... Ja, Pele ja.. En legend och ett begrepp när jag var liten och fullständigt ointresserad av fotboll. En otroligt komplett spelare har gått ur tiden. RIP Pele. Redigerat 30 december 2022 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 30 december 2022 Trådstartare Postat 30 december 2022 Puh. Hemma igen efter vad som kändes som en blåsig höstpromenad. Plusgrader, ca fyra till antalet men den där vinden... Stötte på gårdens "kontroll över allas förehavanden samt besittande av all världens kunskap" tant. Känner ni någon sådan? De kallades "gardinspejare" förr. All koll över all. Låter som ett ensamt liv. Kpd?
Fidden Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 Sista dörren grundmålad efter att jag fick laga en skada först. Listerna fick ett lager de också. Nu hoppas jag den färgburken får vara evigt försluten. Första dörren ser förjävlig ut. Tur det bara är grundfärgen. Sista dörren ser nästan proffsmålad ut. Verkar nästan som att jag lärt mig nåt.
slejnard Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 Kul att måla! Mitt tidigare yrke faktiskt. På den tiden gick man två år gymnasium och två år som lärling.
CHAE Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 26 minuter sedan sa slejnard: Kul att måla! Mitt tidigare yrke faktiskt. På den tiden gick man två år gymnasium och två år som lärling. Åååh, onkel Slej berätta mera om hur det var förr i världen. In the beforetime!! Mina kusiner på morsans sida är alla utom en utbildade snickare, målare, elektriker och rörmokare. Ganska schysst att få hjälp med dem om något fuckar ur på sommarstället😎
slejnard Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 1 timme sedan sa CHAE: Åååh, onkel Slej berätta mera om hur det var förr i världen. In the beforetime!! Mina kusiner på morsans sida är alla utom en utbildade snickare, målare, elektriker och rörmokare. Ganska schysst att få hjälp med dem om något fuckar ur på sommarstället😎 Förhistorik: Jo du förstår. Detta begav sig under förra årtusendet i något som vi kallade 1900-talet. Yrkesförberedande utbildningar var väldigt vanligt i landet och svenska Målareförbundet var faktiskt första fackförbund att starta en A-kassa. Mitt studieförbund startade redan 1912 och folkbiblioteken kom till. Människor förkovrade sig och har så fortsatt än i våra dagar. När jag var ung så var skolan fortfarande statlig och några vinstdrivande friskolor fanns icket. Gick ut gymnasiet 1988 om det är av intresse? Sniffade thinner och levde rövare. Läraren frågade : WHAT ARE YOU WANNA DO WITH YOUR LIFE? - i wanna rock svarade jag något försynt. Tog mig i kragen och jobbade några år som målare innan arbetslösheten på 1990-talet då jag gick musikutbildning på Framnäs 1995-1996. År 2000-2001 förkovrade jag mig som dekorationsmålare. Jobbade på bibliotek 2006-2008 innan mitt nuvarande jobb. Sådärja… en liten resumé! 😅 1
slejnard Postat 30 december 2022 Postat 30 december 2022 Vi människor har kämpat i landet under en lång tid. Byggt upp våran gemensamma struktur och välfärd och har haft våra prövningar lite till mans genom åren. En dag i taget så går det. Ibland kan det kännas tungt och ibland lättare men så är det i livet. citerar Afzelius: Och Wiehe
Recommended Posts