Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Varit i Boden igen. Hämtat glasögon och käkat på Kina restaurang. Vart en god pizza 🍕 

Oj! Visse inte att sådant finns i boden. Får nog gå och kolla vad jag kan beställa ur min bod. 

Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Varit i Boden igen. Hämtat glasögon och käkat på Kina restaurang. Vart en god pizza 🍕 

Glasnudlar har jag hört talas om, men...

Postat

Tack förresten Slej. Intressant att bara genom att tala om för mig att du bad för mitt tillfrisknade faktiskt haft en rätt så stor påverkan på mig. Tänker på det ibland och blir gladare av det. Och så kommer jag hela tiden att tänka på kvinnan som Jesus tackade för de tre kopparmynt hon lade i kollekten, och känner att din handling var lika enkel och storartad på samma gång. Hon blev ju hånad av de rika köpmännen som undrade varför hon slösade en så liten summa och vad den skulle räcka till. Men Jesus sa ju till köpmännen att hennes tre koppar mynt var mer värda än de guldmynt köpmännen själva givit. Detta då hon gav en större del av vad hon ägde, medans köpmännen knappt gav en liten del av vad de egentligen borde ha råd med. På samma sätt så känns en liten bön mera äkta och ger mig tacksamhet på ett större plan än jag själv först förstod att den skulle betyda för mig. Så tack igen. 

• Tack! 1
Postat

Det är som jag sagt, den här tråden fyller sin funktion. En liten social livboja ibland. Mer eller mindre för oss alla, men ändå en viktig kugge. Visst går det tomgång ibland. Kaffe och osth tar oss bara så långt, men att ibland lätta på hjärtat är nog så viktigt. Bra skit! Bra ni båda!!!! 👍

d_coffee.GIF

• Gilla 3
Postat

Det blev någon miss i planeringen här nu. Vaknade tidigt och har lagt på mig en massa vätska igen. Har hållit mig vaken för att kunna ringa vårdcentralen, men nu är jag så trött att jag nog inte ens kan ta mig dit för egen maskin. 
blir ett intressant att samtal att ha... 

Postat
9 timmar sedan sa -k9-:

Tack förresten Slej. Intressant att bara genom att tala om för mig att du bad för mitt tillfrisknade faktiskt haft en rätt så stor påverkan på mig. Tänker på det ibland och blir gladare av det. Och så kommer jag hela tiden att tänka på kvinnan som Jesus tackade för de tre kopparmynt hon lade i kollekten, och känner att din handling var lika enkel och storartad på samma gång. Hon blev ju hånad av de rika köpmännen som undrade varför hon slösade en så liten summa och vad den skulle räcka till. Men Jesus sa ju till köpmännen att hennes tre koppar mynt var mer värda än de guldmynt köpmännen själva givit. Detta då hon gav en större del av vad hon ägde, medans köpmännen knappt gav en liten del av vad de egentligen borde ha råd med. På samma sätt så känns en liten bön mera äkta och ger mig tacksamhet på ett större plan än jag själv först förstod att den skulle betyda för mig. Så tack igen. 

Alltså detta gläder mig. 

Postat
5 timmar sedan sa Dark Of Light:

Det är som jag sagt, den här tråden fyller sin funktion. En liten social livboja ibland. Mer eller mindre för oss alla, men ändå en viktig kugge. Visst går det tomgång ibland. Kaffe och osth tar oss bara så långt, men att ibland lätta på hjärtat är nog så viktigt. Bra skit! Bra ni båda!!!! 👍

d_coffee.GIF

Håller med. 

Postat

Ja, kärlek till er alla! Och hälsa, om möjligt.

Andra taklagret påstruket. Gick mycket mer smärtfritt av någon anledning, kanske led av kaffebrist igår.

Den delen som torkat ser bra ut. Sista delen är lite flammig än, får se om det försvinner när det torkat. 

Postat

Kanske gick lättare för jag startade Spotify också.

Såg nu på fejan att folk lyssnar på julmusik, hade glömt att det var en grej.

Postat
2 timmar sedan sa Fidden:

Andra taklagret påstruket. Gick mycket mer smärtfritt av någon anledning, kanske led av kaffebrist igår.

Den delen som torkat ser bra ut. Sista delen är lite flammig än, får se om det försvinner när det torkat. 

Du har kanske fått till det rätta knycket, farbror Melker? 

Kom att tänka på Ronny och Ragge. "Nice med eldflames" sa de ju då och då. 

Postat

Oj! Nu är det ju bara tre dagar kvar till högtidligheterna inleds. 😎

Postat
2 timmar sedan sa Fidden:

Ja, kärlek till er alla! Och hälsa, om möjligt.

Gott! Vi får hoppas att du slipper göra ett lager till. Ett bra grundjobb underlättar också alltid vid målning. Prova måla när du är påstruken också! Garanterat intressanta resultat, i alla fall under okulär besiktning dagen efter.

sleepy-painter.gif.14cc6f1df0be79b4a02576c8509809d6.gif

Postat

Nu ska jag tydligen få hit en ambulans så att de kan göra en bedömning om jag ska köras till Falu Lasarett eller inte. Börjar bli duktigt trött på detta nu. 

Postat

Blev bara en tripp till närakuten och ett recept på hostmedicin som ska funka med min slitna lever. Sitter just nu och överväger om jag ska ta min morfintablett eller inte. Borde tagit den för ett tag sedan men har inte så ont att jag känner att jag måste ta den än. Det vore ju skönt att slippa det obehaglig ruset som jag får även av smådoser av smärtstillande. 

Postat

Så trist att du har det såhär k9! Jag vet inte vad jag ska säga. Jobbiga tider, stå på dig. Bit ihop och vet om att vi är här. Oftast. Precis som om det nu skulle hjälpa men ändå. Ibland räcker det med några upplyftande ord för stunden. 

Ja. God jul då för fan, ni alla! Tänk på att det snart är midsommar så känns det lättare.

d_coffee.GIF

• Gilla 1
Postat
9 timmar sedan sa -k9-:

Sitter just nu och överväger om jag ska ta min morfintablett eller inte. Borde tagit den för ett tag sedan men har inte så ont att jag känner att jag måste ta den än. Det vore ju skönt att slippa det obehaglig ruset som jag får även av smådoser av smärtstillande. 

Ta den du, för du anar inte vilken resa det blir annars. mvh -k9- från framtiden. 😉 

Postat

Tydligen så hade min värmepanna slutat jobba under natten med. Tror att det räckte med en omstart bara. För nu börjar det bli värme i radiatorerna igen. 

Postat

Huvudsaken är att kaffepannan jobbar, men ja det är kanske lite väl kyligt idag.

Önskar eder alla en fröjdefull och fryntlig julafton.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.