Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
2 timmar sedan sa slejnard:

Som längst har vi varit till Vimmerby med husbilen! Men jag personligen har varit land och rike runt. Följde mycket med farsan som barn och som vuxen lite varstans. Amerika ligger kvar som ett drömmål att färdas till. Både nord och syd… 

Ja Oceanien också förstås. Där bor min bror. Vill åka dit! Har många drömmars mål att åka till. I sinom tid… i sinom tid.. . En vacker dag så! Min salig far var en riktig globetrotter. Antar att resande ligger i mina gener.

Antecknar ni? 

Som längst var du ifrån husbilen i Vimmerby. Men du hade med dig själv, personligen i ett runt rike. Du stalkade din far när han var liten och som vuxen var du lite ofta på stan. Amerika ligger kvar och du drömmer om ett mål att färdas till.

Ja, Oceanien också förstås. ɹoɹq uıp ɹoq ɹɐ̤ᗡ. Du vill göra mål i dina drömmar. Möjligtvis är har du zigenarblod i dig.

Ja!

Postat
10 minuter sedan sa Dark Of Light:

Som längst var du ifrån husbilen i Vimmerby. Men du hade med dig själv, personligen i ett runt rike. Du stalkade din far när han var liten och som vuxen var du lite ofta på stan. Amerika ligger kvar och du drömmer om ett mål att färdas till.

Ja, Oceanien också förstås. ɹoɹq uıp ɹoq ɹɐ̤ᗡ. Du vill göra mål i dina drömmar. Möjligtvis är har du zigenarblod i dig.

Ja!

Hmm. Nu märker du ord igen!
Korrektur och förhoppningsvis ett förtydligande:

Jag var med husbilen som jag ägde då. En gammal Fiat från -93, -94. Körde den helt och hållet själv med delar av familjen som passagerare. Längs vägar byggda av andra personer och maskiner, sten, grus, sand och asfalt. Ibland raka. Ibland kurviga. Det gäller att anpassa farten efter vägen, inte vägen efter farten, om du hajar vad jag menar?
Du vet hur riket ser ut. Studera geografi. Har du inte gått skola?
Min far tog med mig.
Lite/ofta= relativt.
Ja Amerika och dess stater ligger kvar så klart.
Har flera drömmål att resa till.
Möjligtvis zigenarblod då jag drivs av längtan. Fast längtan är nog ett drivmedel för många personer. Även du Dol? Även om det i ditt fall kan räcka med en Kubansk cigarr och en öl att inmundiga på balkongen. 🙂

Jag minns även de perioderna i mitt liv. Många balkongsittningar har det blivit.

Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Hmm. Nu märker du ord igen!
Korrektur och förhoppningsvis ett förtydligande:

Jag var med husbilen som jag ägde då. En gammal Fiat från -93, -94. Körde den helt och hållet själv med delar av familjen som passagerare. Längs vägar byggda av andra personer och maskiner, sten, grus, sand och asfalt. Ibland raka. Ibland kurviga. Det gäller att anpassa farten efter vägen, inte vägen efter farten, om du hajar vad jag menar?
Du vet hur riket ser ut. Studera geografi. Har du inte gått skola?
Min far tog med mig.
Lite/ofta= relativt.
Ja Amerika och dess stater ligger kvar så klart.
Har flera drömmål att resa till.
Möjligtvis zigenarblod då jag drivs av längtan. Fast längtan är nog ett drivmedel för många personer. Även du Dol? Även om det i ditt fall kan räcka med en Kubansk cigarr och en öl att inmundiga på balkongen. 🙂

Jag minns även de perioderna i mitt liv. Många balkongsittningar har det blivit.

Om vi inte märker ord har vi dödat tråden med ca 98,7%

Du var ihop med husbilen som du ägde. En gammal Fiat som tog två år att bygga, 93-94 (fanns det ens husbilar då?). Du körde den helt själv med familjen i delar som passagerare. Längs vägar byggda av andra personer, maskiner, sten, grus, sand och asfalt som ibland var rakade, ibland yppiga. Man får anpassa vägen men inte farten. Jag har sett Riket där bl a  Ernst-Hugo Järegård ingick i rollistan. Den serien ingick inte i geografilektionerna i skolan på min tid. Din far tog dig med sig lite till ofta. Lagd Amerika ligger men med vem? Du har kvar drömmål att resa till. Vi har fina handbolls mål här i Skövde! En längtan av drivmedel har många, även jag.

Puh... Jag klarar inte av att missförstå fler hålfotsinlägg.
Det är en konstform att märka ord 😁 

56 minuter sedan sa slejnard:

Greta van Fleet.

Som Led Zeppelin. De har verkligen lyckats ta över stafett-pinnen:

GVF är väldigt bra tycker jag! Man kan tycka att de är ett Zeppelin plagiat men plagiat finns det gott om i världen, speciellt inom musik. Bra skit!

Postat

Känns som den senaste veckan har varit ett dygn. Konceptet dag och natt har inte existerat.

snart hemma igen. Undrar när man kommer in i rutin igen

Postat
4 timmar sedan sa Dark Of Light:

Om vi inte märker ord har vi dödat tråden med ca 98,7%

Du var ihop med husbilen som du ägde. En gammal Fiat som tog två år att bygga, 93-94 (fanns det ens husbilar då?). Du körde den helt själv med familjen i delar som passagerare. Längs vägar byggda av andra personer, maskiner, sten, grus, sand och asfalt som ibland var rakade, ibland yppiga. Man får anpassa vägen men inte farten. Jag har sett Riket där bl a  Ernst-Hugo Järegård ingick i rollistan. Den serien ingick inte i geografilektionerna i skolan på min tid. Din far tog dig med sig lite till ofta. Lagd Amerika ligger men med vem? Du har kvar drömmål att resa till. Vi har fina handbolls mål här i Skövde! En längtan av drivmedel har många, även jag.

Puh... Jag klarar inte av att missförstå fler hålfotsinlägg.
Det är en konstform att märka ord 😁 

GVF är väldigt bra tycker jag! Man kan tycka att de är ett Zeppelin plagiat men plagiat finns det gott om i världen, speciellt inom musik. Bra skit!

Hehe ja låt gå 😃

GVF- låtarna känns fräscha och genuina jämfört med mycket skräp som spelas i radio. Där är det plagiat på plagiat på plagiat.

Har förresten varit ”resande” idag igen. Skjutsat sambon till ortoped. Hoppas hoppas på att de är nåt på spåren i det fallet. 

Postat
1 timme sedan sa Naymari:

Känns som den senaste veckan har varit ett dygn. Konceptet dag och natt har inte existerat.

snart hemma igen. Undrar när man kommer in i rutin igen

Ja vila och återhämtning är viktigt. ” Man ska inte stressa” som de säger i Kalix på långsam dialekt. 

Postat
49 minuter sedan sa slejnard:

Ingen julstämning Dol? 

Jag och julen har en något ansträngt förhållande till varandra. Gamla minnen, inte helt genompositiva har präglat mina jular sedan långt tillbaka. Äh, inget allvarligt, saker som kommer upp till ytan bara. Man blir mest bara nere. Har klippt bort allt/alla som stjäl energi från mig, men julen är svår att undvika.

9 minuter sedan sa slejnard:

Och var är neosus? 

Jag har hört att han är överallt, men jag är skeptisk.
Ja, var ÄR han!?

Postat
36 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag och julen har en något ansträngt förhållande till varandra. Gamla minnen, inte helt genompositiva har präglat mina jular sedan långt tillbaka. Äh, inget allvarligt, saker som kommer upp till ytan bara. Man blir mest bara nere. Har klippt bort allt/alla som stjäl energi från mig, men julen är svår att undvika.

Jag har hört att han är överallt, men jag är skeptisk.
Ja, var ÄR han!?

Tråkigt höra och har förståelse. 

Hoppas han kommer tillbaka snart! 

Postat
47 minuter sedan sa slejnard:

Ja det är det viktigaste. Att det sen attraherar andra är en bonus 😊.

Bra jobbat med degen å! 

Degen kan jag tyvärr inte ta cred för 🙂

Postat
20 timmar sedan sa slejnard:

Tråkigt höra och har förståelse. 

Hoppas han kommer tillbaka snart! 

Tack min vän!

Ja, vi tar ju alla en paus från the looney house ibland. Det blir ju inte så mycket mer sagt än det vanliga här inne. Om man inte går all in och drömmer sig bort i någon osthreza eller kanske en lämmel fylld tidsresa till fram/baktiden. Vilket för oss smidigt fram till dagens ämne. Deg.

Postat
3 timmar sedan sa slejnard:

.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.