Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
4 timmar sedan sa -k9-:

Suttit och skrivit en massa korta soundtracks och stämningsmusik ett par dagar nu. Så jag hoppas på att få några spår med i en amatörfilm som är på gång. 

Tyckte att de låter väldigt soundtrackiga, redan innan du berättade att det var det som var tanken. Fick känslan av att "När helvete kom till byn" skulle få en uppföljare eller remake, fast mer seriös. Mycket ångest. Mycket svärta. Mycket danskar i affären.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa Fidden:

Tyckte att de låter väldigt soundtrackiga, redan innan du berättade att det var det som var tanken. Fick känslan av att "När helvete kom till byn" skulle få en uppföljare eller remake, fast mer seriös. Mycket ångest. Mycket svärta. Mycket danskar i affären.

Hjälp! Vad är det jag har gjort? Någon sorts svartkonst mässa som framkallar tvångsdanskar hos folk? Tvångstankar är ju bara att sluta tänka på, men tvångsdanskar hur hör man då? 

 

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag ska ge mig på en vals. Vore kul att få till en "gypsy" vals, men jag vet att jag tar mig över huvudet då. Har en sångmelodi och en text för en punkig vals som jag skulle kunna på gitarr men min dator brusar så mycket att det inte är kul att spela in sång och gitarr just nu. Får fixa en ny dator till våren. Blir så höga el och värme räkningar nu under vintern. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Blev ju en ny text baserat på inläggen här. Spikar, dystopi, valls, svartkonst, mässa och gypsy ledde mig tydligen in på vampyrer. Så det blev en text om just en vampyr och hens tilltänkta offer. Och efter som jag nämnde just mässa så fick det bli en text som upprepas på ett, enligt mig, obehagligt mässliknande sätt. Men det är kanske bara på mig som den har den effekten? 

 

"Slå din arm runt min hals, förförs av min vals, det är månsken och inte tid för att sova.
För i fullmånens sken, hör min tunga så len, tro allt omöjligt som den dig lova. 
Vad är väl tillit, nej den hör inte hit, vi hänger oss åt dansens passion.
Så lämna din koja, kasta fattigdomens boja, kom på bal i mitt slott min bastion.

För i graven får du sova, blott en stund det kan jag lova, utan trä i ditt hjärta och med ohuggen halls.
Så när min passion, låt den bli din bastion, låt oss dansa för alltid en odödlig valls.
Så i fullmånens sken, hör min tunga så len, slå din arm kring min halls i en odödlig valls
Så kasta din tillit, hör på mig och kom hit, förförs av min valls slå din arm kring min halls. 

Så lämna din koja, kasta fattigdomens boja, det är månsken och inte tid för att sova.
Vad är väl tillit, nej den hör inte hit,  tro allt omöjligt som jag dig lova.
För i fullmånens sken, hör min tunga så len, vi hänger oss åt dansens passion. 
Slå din arm runt min hals, förförs av min vals, kom på bal i mitt slott min bastion.

För i graven får du sova, blott en stund det kan jag lova, utan trä i ditt hjärta och med ohuggen halls.
Så när min passion, låt den bli din bastion, låt oss dansa för alltid en odödlig valls.
Så i fullmånens sken, hör min tunga så len, slå din arm kring min halls i en odödlig valls
Så kasta din tillit, hör på mig och kom hit, förförs av min valls slå din arm kring min halls."

Redigerat av -k9-
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Segt nu när jag sover 2 till 4 timmar i stäck högst. Blir ju inte mycket vila av det. Blir ju inte så utvilad heller, så när jag är vaken går jag bara på kvartsfart, känns det som. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa -k9-:

Hjälp! Vad är det jag har gjort? Någon sorts svartkonst mässa som framkallar tvångsdanskar hos folk? Tvångstankar är ju bara att sluta tänka på, men tvångsdanskar hur hör man då? 

 

Utgår ifrån att de flesta Danskar är tvångsdanskar. De är helt enkelt tvingade till att gå omkring och vara helt obegripliga.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...