Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa Neosus:

Och det förstår inte vi som inte har barn?

Nu får du allt förklara dig så att vi förstår!

Tänkte på det du skrev. ” vem bryr sig om 100 år ”. Och då tänker jag på ”våra” barn, alltså kommande generationer och familjer. Det är dom vi ska bry oss om, likväl som oss själva. Alltså det vi sår idag runt om i världen ska kommande generationer ärva. Hoppas du förstod bättre annars kan jag förtydliga ännu mer. Likt en långsiktig och solid planering. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

En sak jag har lärt mig med åren är att demokrati är något som måste bevakas, övervakas och tas om hand. Som ett spädbarn. Det går sååååå fort (som Ni kanske märkt av senare tidens geopolitiska oro) att spola ner allt som våra förfäder kämpat ihop. Det gäller oss alla. 

En sak jag har lärt mig med åren är att politiker inte är vad den stora massan tror de är. De är en bunt karriärister som råkar ha som jobb att styra landet. Som en sorts biprodukt. Ett skådespel för pöbeln. Medans de skor sig med antingen pengar, makt oavsett vad, för personlig vinning så styr de undertiden landet efter vissa spelregler. Det underliggande är aldrig Sveriges bästa.

Det är bara ett skådespel för att vinna mer röster. Mer makt. Mer personlig vinning. Det sker i en symbios. En balansakt som alla är medvetna om aldrig får rubbas för mycket. Vad för mycket är vet vi egentligen inte riktigt ännu. Se bara på maktskiftet nyligen. Det som var innan kanske inte var ett under av perfektion, men det gav oss tydligen grundbulten till det missnöje vi har nu. 

Vad är det för fel på helvetet nu då!? Jag jobbar där!!!

En av mina favorit serier, som jag så på passligt recenserat här. Riktigt välgjort! Har du sett det från början (säs 1)?  Bra skit.

 

Med tanke på vår fortlöpande sci-fi roman här (åh, jag väntar andäktigt på Fiddens fortsättning) så ville jag bara länka till det här. Så fullständigt fascinerande!!!! 

 

True. 
Vi är på sista säsongen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan sa slejnard:

Tänkte på det du skrev. ” vem bryr sig om 100 år ”. Och då tänker jag på ”våra” barn, alltså kommande generationer och familjer. Det är dom vi ska bry oss om, likväl som oss själva. Alltså det vi sår idag runt om i världen ska kommande generationer ärva. Hoppas du förstod bättre annars kan jag förtydliga ännu mer. Likt en långsiktig och solid planering. 

Och du menar att jag/vi inte förstår det..

Det reagerar jag på!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa slejnard:

@Fidden och @Neosus

Mina Herrar. Ni verkar ha tappat hopp och tilltro till människans förmåga. Tvivel? Får jag fråga varför? Förstår litegrann eftersom ni inte har egna barn men. 

Jag betraktar bara vart pendeln slår just nu. Jag står kvar där jag står. Barnen kommer få betala ett högt pris för vad vår generation ställer till med.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa Fidden:

Jag betraktar bara vart pendeln slår just nu. Jag står kvar där jag står. Barnen kommer få betala ett högt pris för vad vår generation ställer till med.

Ohja... Och generationerna innan oss. Men vad faen visste vi då? Är det något jag lärt mig så är det att vi inte lär oss speciellt mycket av historien. Det verkar vara en grej att varje generation måste slå huvudet i den finska björken själva för att inse att det där... det där gör ont. Ganska naturligt egentligen. Hur var det inte när vi växte upp? Problemet är ju bara att prislappen för dessa läror för varje generation är högt. För högt.

Btw, tröttnar du på att skriva på vårt nationalepos så säg till. Jag vet hur det slutar 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan sa Neosus:

Nu tycker jag att vi byter ämne till:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NPF

Naprapat på det?
Nupp på det?
Nationalyra på det?
Nalle på det?
Nobelpris på det?
Naanbröd på det?
Nackmuskel på det?
Nagelband på det?
Naiv på det?
Nojig på det?
Nolltaxera på det?
Natti på det..?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ohja... Och generationerna innan oss. Men vad faen visste vi då? Är det något jag lärt mig så är det att vi inte lär oss speciellt mycket av historien. Det verkar vara en grej att varje generation måste slå huvudet i den finska björken själva för att inse att det där... det där gör ont. Ganska naturligt egentligen. Hur var det inte när vi växte upp? Problemet är ju bara att prislappen för dessa läror för varje generation är högt. För högt.

Btw, tröttnar du på att skriva på vårt nationalepos så säg till. Jag vet hur det slutar 😁

Vi har vetat länge. Redan i småskolan fick man lära sig att vi lever över våra tillgångar. Och att allt blir trevligare om man bara är lite justa mot varandra. Ett tag kändes det som att folk började fatta det, men sen började det kallas PK, och rätt vill ju ingen ha. Nä, alla ska få fel. Låt oss förstöra allt, sa pöbeln. Blir så jävla förbannad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.... Så är det. Man lär sig rulla med slagen efter ett tag. Man resignerar. Enda sättet att överleva själv.

Hopp utbyts mot bitterhet. Bitterhet mot hat. Hat mot likgiltighet... Inget vidare det där. Man kan lura sig själv ett tag med positivitet men sedan inser man att vi är så många att någon slags förändring är svår. Vi verkar programmerade till undergång vilket i sig verkar så ologiskt. Verkar som det enda vi kan göra är att knulla så vi blir fler men för varje generation så gör vi om samma misstag.

Å andra sidan finns ju kaffe. Men det är för sent för det nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...