Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

1 minut sedan sa slejnard:

Nej det har de inte! De lovade 10kr sänkning men blev mindre än en krona! Så förbannad lögn är vad det är. 

Jo men det spelar ju ingen roll nu när vi fick så låga elpriser tack vare satsningarna på att bygg ut kärnkraften så fort. Nu fr vi ju betalt för att konsumera el. På det hela så har vår inkomst ökat med 40 tusen miljarder tack vare regeringskiftet. Men inte sjuksköterskorna då, för de är inte värd en satsning alls. (OBS!!! bör läsas med en sarkastisk tom) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 minut sedan sa slejnard:

Ja det är en lång sträcka att gå i tre mil men inte orimligt. Lite måste även stadsborna få kämpa. 

Men det är jobbigt att gå där när det är så halt och så mycket bilar som passerar en i höga farter. Och det är ofta sjuka och svaga som använder bussen. Även många ensamstående mammor som jobbar helg får ju stora problem när de inte kan ta sig hem till sina barn i tid och så vidare. Det är ju många i STHLM som har låglönejobb i city men som bor långt ifrån just City och får stora problem. De som har pengar tar ju bara en taxi så är problemet löst. Stockholmare är ju inte en mer homogen grupp än t ex svenskar är. Finns ju lika stora skillnader mellan individer och ekonomiska förhållanden i STHLÄ som det gör i övriga Sverige med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Fidden:

Det vore smått sensationellt om ett 20% parti kunde hålla alla sina vallöften. 

 

Men det vore ju klädsamt om ett så stort parti kom med vallöften som i alla fall var nästan rimliga att kunna genomföra om man nu råkar vinna valet. Men det spelar ingen roll vad man lovar, bara det låter bra, vem bryr sig om det ens nästan är troligt att man kan hålla sina löften sedan...  Lögn och bedrägeri är vad det är. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa -k9-:

Men det vore ju klädsamt om ett så stort parti kom med vallöften som i alla fall var nästan rimliga att kunna genomföra om man nu råkar vinna valet. Men det spelar ingen roll vad man lovar, bara det låter bra, vem bryr sig om det ens nästan är troligt att man kan hålla sina löften sedan...  Lögn och bedrägeri är vad det är. 

 

Ja absolut, det håller jag med om. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har vi moderatnissen som sagt att det bara bör ta en mandatperiod att komma tillrätta med alla skjutningar, bara M fick styra landet. 

Var det inte Ebba som sa att vi skulle ha en massa nya kärnkraftsreaktorer på plats om fyra år med? Kan ha varit någon annan som sa det. 

Och för ganska exakt ett år sedan så sa ju SD att Ryssland inte är något hot och att man bör respektera dem och vara tacksam för att de håller stormaktsbalansen i skack. 

Så har vi liberalstollen som driver bevakningsföretag och vill att dessa typer av företag ska få ta över stora delar av polisarbetet med. 

Så en miljöminister som står i den internationella talarstolen och säger hur viktigt det är att minska på CO2 utsläppen globalt, men samtidigt driver på för att Sverige ska börja bränna mer olja och kol... jösses vilket hyckleri. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Neosus:

Demokratin är förstörd och kackerlackorna lever vidare som om ingenting har hänt! Det är vad som händer om 100 år!
 

Tror att demokratin kommer börja stäkras under våren redan. Så mycket händer just nu att allt det mörka kan leda till mera solidariskt samarbete och en global demokratisering och en lågaffektiv revolution här på jorden. Så det så! 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa -k9-:

Så har vi moderatnissen som sagt att det bara bör ta en mandatperiod att komma tillrätta med alla skjutningar, bara M fick styra landet. 

Var det inte Ebba som sa att vi skulle ha en massa nya kärnkraftsreaktorer på plats om fyra år med? Kan ha varit någon annan som sa det. 

Och för ganska exakt ett år sedan så sa ju SD att Ryssland inte är något hot och att man bör respektera dem och vara tacksam för att de håller stormaktsbalansen i skack. 

Så har vi liberalstollen som driver bevakningsföretag och vill att dessa typer av företag ska få ta över stora delar av polisarbetet med. 

Så en miljöminister som står i den internationella talarstolen och säger hur viktigt det är att minska på CO2 utsläppen globalt, men samtidigt driver på för att Sverige ska börja bränna mer olja och kol... jösses vilket hyckleri. 

Sant! 
Förbannade jävla slynor är vad de är med sina lögner och svek! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt och hållet på vad man själv åstadkommer i livet som ger frukt. Gör du ont mot dig själv och andra så får du detta tillbaka som ett huvud på ett silverfat. Gör du gott mot dig själv och andra så ger livet bättre bärighet. Allt vad man säger och gör kommer tillbaka till en ☝️ 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa -k9-:

Tror att demokratin kommer börja stäkras under våren redan. Så mycket händer just nu att allt det mörka kan leda till mera solidariskt samarbete och en global demokratisering och en lågaffektiv revolution här på jorden. Så det så! 

En sak jag har lärt mig med åren är att demokrati är något som måste bevakas, övervakas och tas om hand. Som ett spädbarn. Det går sååååå fort (som Ni kanske märkt av senare tidens geopolitiska oro) att spola ner allt som våra förfäder kämpat ihop. Det gäller oss alla. 

59 minuter sedan sa slejnard:

Sant! 
Förbannade jävla slynor är vad de är med sina lögner och svek! 

En sak jag har lärt mig med åren är att politiker inte är vad den stora massan tror de är. De är en bunt karriärister som råkar ha som jobb att styra landet. Som en sorts biprodukt. Ett skådespel för pöbeln. Medans de skor sig med antingen pengar, makt oavsett vad, för personlig vinning så styr de undertiden landet efter vissa spelregler. Det underliggande är aldrig Sveriges bästa.

Det är bara ett skådespel för att vinna mer röster. Mer makt. Mer personlig vinning. Det sker i en symbios. En balansakt som alla är medvetna om aldrig får rubbas för mycket. Vad för mycket är vet vi egentligen inte riktigt ännu. Se bara på maktskiftet nyligen. Det som var innan kanske inte var ett under av perfektion, men det gav oss tydligen grundbulten till det missnöje vi har nu. 

56 minuter sedan sa Neosus:

Allt kommer att gå åt helvet! Jodå såatte!

Kan vi gå vidare nu? SnowballSmileyGotcha.gif.f58003e1901a9cffa543729dc9fd8313.gif

Vad är det för fel på helvetet nu då!? Jag jobbar där!!!

11 minuter sedan sa slejnard:

The Crown heter serien förresten. 

En av mina favorit serier, som jag så på passligt recenserat här. Riktigt välgjort! Har du sett det från början (säs 1)?  Bra skit.

 

Med tanke på vår fortlöpande sci-fi roman här (åh, jag väntar andäktigt på Fiddens fortsättning) så ville jag bara länka till det här. Så fullständigt fascinerande!!!! 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...