Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons

@Dark Of Light Ang. din Trump-del; dessvärre har du i mångt och mycket rätt.

Här är mina funderingar; det brukar sägas att ett folk har de politiker och ledarskap som de förtjänat och det har väl aldrig varit mer tydligt än under DTs styre.
Republikanerna/konservativa och framför allt alt-rightanhängarna (med bl a vapenlobbyn i spetsen) såg sin chans när DT vart president att ta Amerika till något annat, något nytt och mer kraftfullt. MAGA-rörelsen är det i sak egentligen inget fel på för vem vill inte att ens hemland ska bli något bättre från vad det var?

Det var bara det att samtliga inblandade massuppfittade precis allting, tolkade precis allt fel som fan och när sedan Trump säger ”[…] stand down and standby” gick topplocket på alla ”proud boys”, alla ”Karens” och allsköns jävla foliehattar vilket resulterade i stormningen av Kapitolium; en svinpinsam plump (av flera) både för DT, partiet och Amerika som land.

Goda vänner och några släktingar (som bor i Amerika) har sagt att landet ”[…] aldrig varit så nära inbördeskrig som då. Tacka polisväsendet och Secret Service för att det inte blev ett blodbad av domedagsproportioner”.

En president som under regeringsåren gubbtwittrar, då och då goes full Karen och dessutom beter sig som en trotsig ungjävel, hävdar valfusk och [knappt] anser sig besegrad efter ett val är givetvis ingen bra ledare vare sig i ett företag eller på en presidentpost.

På tal om att ha de politiker som man förtjänar. Det kan ju vara något att tänka på för samtliga länders medborgare här i världen…

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

@Dark Of Light Ang. din Trump-del; dessvärre har du i mångt och mycket rätt.

Här är mina funderingar; det brukar sägas att ett folk har de politiker och ledarskap som de förtjänat och det har väl aldrig varit mer tydligt än under DTs styre.
Republikanerna/konservativa och framför allt alt-rightanhängarna (med bl a vapenlobbyn i spetsen) såg sin chans när DT vart president att ta Amerika till något annat, något nytt och mer kraftfullt. MAGA-rörelsen är det i sak egentligen inget fel på för vem vill inte att ens hemland ska bli något bättre från vad det var?

Det var bara det att samtliga inblandade massuppfittade precis allting, tolkade precis allt fel som fan och när sedan Trump säger ”[…] stand down and standby” gick topplocket på alla ”proud boys”, alla ”Karens” och allsköns jävla foliehattar vilket resulterade i stormningen av Kapitolium; en svinpinsam plump (av flera) både för DT, partiet och Amerika som land.

Goda vänner och några släktingar (som bor i Amerika) har sagt att landet ”[…] aldrig varit så nära inbördeskrig som då. Tacka polisväsendet och Secret Service för att det inte blev ett blodbad av domedagsproportioner”.

En president som under regeringsåren gubbtwittrar, då och då goes full Karen och dessutom beter sig som en trotsig ungjävel, hävdar valfusk och [knappt] anser sig besegrad efter ett val är givetvis ingen bra ledare vare sig i ett företag eller på en presidentpost.

På tal om att ha de politiker som man förtjänar. Det kan ju vara något att tänka på för samtliga länders medborgare här i världen…

Fryntligt sagt!👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hänt mig också vid något tillfälle. Vaknar av att man storbölar. Sen vet man inte riktigt varför, eller så känns det lite väl oproportionerligt. Så man bara slutar gråta och börjar skämmas lite istället av någon jävla anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här blev iaf min ANTI krig låt. Gäller inte bara Putins krig mot Ukraina utan alla krig genom åren. Varning för stark text. Har fått den proffesionellt mixad av en Karl Lindberg i Stockholm. Tyck till! Släpps officiellt den 28 november.

 

https://promo.theorchard.com/Tn4BP2K3tKmPJoEqiUpV

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Så här blev iaf min ANTI krig låt. Gäller inte bara Putins krig mot Ukraina utan alla krig genom åren. Varning för stark text. Har fått den proffesionellt mixad av en Karl Lindberg i Stockholm. Tyck till! Släpps officiellt den 28 november.

 

https://promo.theorchard.com/Tn4BP2K3tKmPJoEqiUpV

Bra låt där!

14 minuter sedan sa slejnard:

Vackert frostigt ute på nejderna. Ovanligt att kunna gå i skogen denna årstid. En får njuta varje sekund det varar. Om man fick önska så skulle vintern kunna vara så här. 

Vi tar oss alldeles för lite tid att leva i nuet. Här och nu. Inte ältandes över det som sagts eller gjorts då, någon gång. Saker som ändå inte går att ändra. Eller oroandes över om det eventuellt hemska som kommer hända. Saker som ändå är svåra och oftast omöjliga att påverka.

Leva här och nu. Inte då... Inte sedan... Nu. Det tog mig en helvetes lång tid att göra det och nu känns allt så mycket lättare. Det där låter som TV-reklam för ytterligare ett lyckopiller som gör stela leder slappare eller slappa lemmar styvare. Eller varför inte ytterligare en självinsiktsbok. Men det är egentligen inte så svårt. Det handlar, skulle jag tro, om att bygga upp tillräckligt med distans till det som oroar en. Men det tar tid.

Ett sätt att göra det är det som du beskriver. Ut och gå. UTAN lurar eller en pockande mobil. Bara gå och rensa sinnet. Betrakta det man ser och värdesätt det vi faktiskt har runt oss. Varje löv, träd, himlen eller varför inte djur, bilar och människor. Varje andetag. Varje hjärtslag. Varje steg. Allt det där vi tar för givet och således filtrerar bortskämt bort med att stirra på en skärm. Det tar tid och ännu längre tid.

Det är inte gjort på ett knapptryck. Inte på ett datastressat ögonblick. Livet är inte konstruerat för ögonblicklig Tik Tok tillfredsställelse. Bråttom, bråttom, fort och fortare... Det är en modern styggelse och våra problem går inte att lösa på så vis. Det tar tid att bygga upp det där stilla tålamodet. Tid...

Att lära sig betrakta både sina och andras bekymmer lite från sidan av. Inte känslokallt och beräknande men med en smula distans. En smula andrum för en själv, lite som ölreklamen låter gälla. Du Slej har ju redan kommit en bra bit på väg. Ditt fiskande (om än utan tur) är ju ett sätt att komma själen närmare. Musicerande kan ju också vara ett sätt.

Att må dåligt är inget att skämmas för. Det är en del av reningsprocessen. Det får ta precis den tid det tar.

En annan sak som är bra är d_coffee.GIF

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

@slejnard ang gråten; det där har hänt mig också. I början funderade jag mycket på det men om det händer nuförtiden brukar jag mest tycka att det är något…hmm…naturligt.

Jag menar, det måste ju inte vara ett underliggande trauma eller hur?

Oavsett; skönt att kunna gråta för då vet man att man kan skratta också.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...