Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ja, så hittade man till slut Tove. Fy fan. 
Nu börjar hela det egentliga sorgearbetet för familj, vänner, bekanta och arbetskamrater.

Usch.

* * *
Skönt att @Fidden ändå lättar upp stämningen. Sedan kikade Pico in i Längstah häromdagen och det är alltid trevligt. Längstah har alltid varit viktigt och är väl numera (?) den enda delen av forat som består och är mest skriven i. Trevligt.

• Gilla 1
Postat
5 timmar sedan sa CHAE:

Ja, så hittade man till slut Tove. Fy fan. 
Nu börjar hela det egentliga sorgearbetet för familj, vänner, bekanta och arbetskamrater.

Usch.

* * *
Skönt att @Fidden ändå lättar upp stämningen. Sedan kikade Pico in i Längstah häromdagen och det är alltid trevligt. Längstah har alltid varit viktigt och är väl numera (?) den enda delen av forat som består och är mest skriven i. Trevligt.

Ja... Djupt tragiskt det där. Vad är ett människoliv värt?

5 timmar sedan sa CHAE:

Längstah har alltid varit viktigt och är väl numera (?) den enda delen av forat som består och är mest skriven i. Trevligt.

Ja... Djupt tragiskt det där. Vad är ett forum värt?

julli-kaffe.GIF.16e2f63255d0c6c6bc292df5a8cb384b.gif

Postat
7 timmar sedan sa Fidden:

Ta upp gruvan? Så gruvan är på markplan? Som någon "jag sparade hålet i munken åt dig"-situation?

Nja, gruvan är där nere? Annars skulle de ju inte behöva ta upp den! Som någon "vad är ett hål utan osth runtomkring"-situation?

• Haha 1
Postat (redigerat)

Spelade in en tråkig variant på en covers på Tennessee Waltz på skoj! Hur rolig är den? På en skala?

https://www.dropbox.com/s/s9op546k4fovtld/Tennessee Waltz.mp3?dl=0

Har gitarren liggandes och behöver ny elektronik annars hade det blivit pålägg av den.. på mixen... På skoj!

Har jag lagt på för mycket compressor på mixen? På skoj?

Här är den med utan... compressor... PÅ skoj!

https://www.dropbox.com/s/ryp0nfxcriixm6g/Tennessee Waltz - Utan compressor.mp3?dl=0

Redigerat av Neosus
Postat

Skriver medan jag lyssnar. Härlig värme i ljudet. Riktigt bra lirat som vanligt 😊👍. Kanske göra pianot liiite mjukare om du förstår hur jag menar? Lite mer ”dull ” eller bara släpp lite kompressor just på det. Klart du måste fixa gitarren. Bra jobbat 

Postat (redigerat)

Tackar! Skruvade på lite extra diskant på pianot, för tydlighet men kan backa på diskanten.

Eller inte backa utan... skruva ned. Eller alltså..

Eller jo!

Ja!

Använder Shadow Hills mastering compressor. Den är riktigt bra faktiskt. Men ibland kan det bli lite för mycket även med den. Märks mest i dom mer intensiva partierna i låten. Dock inte så mycket!

Bra bra!

Tack tack!
😄

Redigerat av Neosus
Yoda!
  • Gilla 1
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.