Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Jåh! Och tack för recensionen k9. En gammal låt det där, inspelad under allt annat än perfekta omständigheter😁 en gång i tiden, för länge, länge sedan.

Kpd?

Jo det hörs att det är ett äldre demo, som sagt. Är 99,9% säker på att jag hört och kommenterat det för ett antal år sedan med. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 minut sedan sa Neosus:

Joxa med Uffe Del 2 kommer vi nog få se gissar jag!

Jo det är nog inte klart än. Så det blir intressant att se om det blir en stadsministeromröstning där Bluffe inte godkänns på fredag. Eller om hönan Magda får kackla med sina polare om vem som ska styra Hönshuset i Fjollträsk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Meh! Allt är klart men det finns vissa detaljer att fila på tills på fredag. Men varför kan han inte be om en statsministeromröstning på fredag och slipa på detaljerna tills dess? 

Kul att när han sa att han redan är i mål fick frågan om hur länge han ska fortsätta springa efter att han nu gått i mål. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa -k9-:

Bra demo rent musikaliskt, men lite väl midisjukt i "produktionen" låter verkligen som ett demo, men det har ju sin charm det med. Lite synd at man inte hör ditt "twang" i de partier du pressar mera, då reverbet dränker det lite. Men en sång stil och en teknik som verkligen tilltalar mig. Intressant intonering och snygga glissandon och vibraton på rösten. 



 

Jag rodnar ända upp till hornen, tack! 😍

2 timmar sedan sa -k9-:

Jo det hörs att det är ett äldre demo, som sagt. Är 99,9% säker på att jag hört och kommenterat det för ett antal år sedan med. 

 

Ja, jag har ju varit relativt overksam de sista 10 åren så den där har ju snurrat här i stort sett varje oktober i brist på annat 😄

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska H&M skära ner sin personal... 🔪 låter lite onödigt men vem är jag att döma. 

Dessutom ska det läggas ner bussförarutbildningar i landet, trots att det råder en enorm brist.

En del av bristen skulle kunna fixas med hjälp av högre lön och lite bättre ordning pä ramtider mm.

Men hur skulle det se ut om folk trivdes på jobbet? Så kan vi ju inte ha det!

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa Neosus:

Sitter och mixar en låtjevul och nu har man fastnat i vinkelvolten IGEN! Förbaskat!

Hörde jag kaffe? blink.gif.a3a3bb4356f098cb06afb929344f2119.gif

Lägg ner. Ta 1 promenix, sätt på grannen eller dammsug lägenheten. Sedan sätt dig ner med mixen igen. Eller imorgon. Fräscha öron lyssnar bäst.

Kpd?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan sa -k9-:

Tycker det är mycket effektivt med dessa små hopp som inte byggs upp eller rivs ner, utan bara får skutta lite "hit och dit" på det sätt som låten ville få leka fritt på. Visst kan många störa sig på det, då många vill ha en viss förutsägbarhet i den musik de lyssnar på. Låter lite retfullt men på ett lekfullt sätt. 

Gillar texten som får mig att tänka på 99 Luftballons då de har samma budskap och låtarna är poppiga, om en var i sin tidsanda, och låter gladare än textens budskap är. Men i övrigt så är det ju stor skillnad på låtarna såklart. 

Gillar skarpt knarret när din röst spricker lite här och där. Låter naturligt och som personligt signum i mina öron. 

Tackar! Ja det har blivit en del uppåt-låtar med nedåt-text på sistone. Har aldrig reflekterat över att 99 luftballons är en sådan, men det stämmer ju.

Btw, längsta vs storforat: 5-0 eller nåt sånt. Utklassning.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan sa -k9-:

Tyvärr så blir jag ju inte frisk efter operationen. Den cancer de hittade upptäcktes ju bara av en slump. Det var helt andra grejer de letade efter när de råkade se att jag har just cancer i levern. Bara ett fåtal av de symptom jag har beror just på cancern. Så efter operationen så kommer jag ändå få fortsätta med en omgående utredning i sjukvården. Däremot så kan det vara så att cancern i sig är ett symptom som kan leda läkarna i rätt riktning, om jag förstod kirurgen rätt. Han var överraskad av att man ens funnit denna tumör då de flesta går betydligt längre med levercancer än jag gjort, just för att symptomen är så svaga och därför gör det svårt för läkare att ställa rätt diagnos. Men jag kan ha haft en kronisk inflammation i levern som i sin tur lett till att det bildats en tumör i levern.

Eller så har jag något tjall med det autonoma nervsystemet, alternativt någon mindre hjärnskada. Men med en så liten hjärna som jag har så kan det ju av naturliga skäl inte vara en stor skada i den heller. Men det är ju något som en neurolog måste kolla på och inget annat än rimliga saker att utreda, för att bekräfta eller avfärda av en sakkunnig expert. 


Men ju blir det en FJKPD! 

(FetJärdansKPD)

Svårt det där med vad som är rotorsak och vad som är symptom. Tycker det låter konstigt att de avfärdar cancern som orsak till dina problem, men samtidigt superduperbra att de kommer fortsätta hålla dig under uppsikt även när den är borta!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...