Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
12 minuter sedan sa Neosus:

Här är´än!

 

Jåh! Jag tänkte väl at det var någon av er!!! yppah.GIF Ja, jag funderar på att göra något av det. En komplett låt lixom. Ja, med ditt medgivande förstås! Inget allvarligt, inget band som vi ska skapa, inget melodifestivalbidrag, yppah.GIF inget skivbolagsjagande 😄 Möjligtvis att man lägger upp den på SC när/om det blir något av det.

Bara som ett sätt för mig att kaaanske komma igång igen. Mitt musicerande har ju, som ni vet, legat nere i åratal. Lusten har bara inte infallit sig. Livet kom i vägen, ett språng in i väggen efter en skilsmässa...
Ja, ungefär så, men nu...

Kanske..?

Ville bara veta vem av er det var så att man kan ära den som äras bör! Har en av mina gamla gitarrister som efter ett långt avbrott börjat att spela lite smått igen. Gav honom en smak av den där trudelutten och kanske blir det något.

Kunde fungera som en mental språngbräda åt oss båda.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, alltså Neo... Om du inte vill. Så är det helt OK! No hard feelings. Det kan ju vara förståeligt också. Man ger inte bara bort låtar sådär. Vill du inte så är det bara att säga till.  yppah.GIF Jag lovar att inte låta ett jordskalv förinta en kyrka eller att kissa i bibeln igen. f050.GIF

Btw, jag har öl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jåh! Jag tänkte väl at det var någon av er!!! yppah.GIF Ja, jag funderar på att göra något av det. En komplett låt lixom. Ja, med ditt medgivande förstås! Inget allvarligt, inget band som vi ska skapa, inget melodifestivalbidrag, yppah.GIF inget skivbolagsjagande 😄 Möjligtvis att man lägger upp den på SC när/om det blir något av det.

Bara som ett sätt för mig att kaaanske komma igång igen. Mitt musicerande har ju, som ni vet, legat nere i åratal. Lusten har bara inte infallit sig. Livet kom i vägen, ett språng in i väggen efter en skilsmässa...
Ja, ungefär så, men nu...

Kanske..?

Ville bara veta vem av er det var så att man kan ära den som äras bör! Har en av mina gamla gitarrister som efter ett långt avbrott börjat att spela lite smått igen. Gav honom en smak av den där trudelutten och kanske blir det något.

Kunde fungera som en mental språngbräda åt oss båda.

Jag kan försöka göra nån slags gitarr tabulatur eller nått om ni vill se och höra självaste grunderna. Den plinkar på lite på ett speciellt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Dark Of Light:

Ja, alltså Neo... Om du inte vill. Så är det helt OK! No hard feelings. Det kan ju vara förståeligt också. Man ger inte bara bort låtar sådär. Vill du inte så är det bara att säga till.  yppah.GIF Jag lovar att inte låta ett jordskalv förinta en kyrka eller att kissa i bibeln igen. f050.GIF

Btw, jag har öl!

Jo men det vore väl kul om det blev nått med den. Gott med öl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Neosus:

Jag kan försöka göra nån slags gitarr tabulatur eller nått om ni vill se och höra självaste grunderna. Den plinkar på lite på ett speciellt sätt.

Ja, det har vi allt märkt. Mycket bra spelat är det! Kul!

1 minut sedan sa Neosus:

Jo men det vore väl kul om det blev nått med den. Gott med öl!

Tack! Ja, vi får se om/när. Han bor i Götet och jag har inga inspelnings krejjor här så att det blir lite sporadiskt men jag hoppas på det bästa. En ren terapi för oss yppah.GIF

julli-skaal.GIF

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

En kpd ihop med Guillous artikel om getknullare i Aftonbladet.

Ja, det var faen vad han gick på... när ska han flytta till Kanada då nu när valet inte gick så bra? Man ska vara försiktig med sådana löften. 

Kpd!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Det minns jag men var inte där själv. Var visst bra! Schuuu 

Det är klart att du inte var där själv! Frank och Slash var väl med!?

Eller vadå inte själv, var du där men via ett ombud?

Tycker att ditt inlägg är högst oklar på den punkten. Rentav diffus.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan sa Dark Of Light:

Det är klart att du inte var där själv! Frank och Slash var väl med!?

Eller vadå inte själv, var du där men via ett ombud?

Tycker att ditt inlägg är högst oklar på den punkten. Rentav diffus.

Nej Frank å Slash var i Burträsk. Men det var en betydligt yngre Slash, Frank var sig ”lik”. 

Jag är alltid närvarande, på ett eller annat sätt. Är ju ändå slejnard. Dock ej i fysisk form när Fogerty var i Piteå.

Din mamma! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...