Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
59 minuter sedan sa slejnard:

Här kommer v2 med tydligare melodier:
 

 

Schnögger melodi! Låter lite jazzigt precis i början till det börjar att bygga upp till något annat.
Värt att jobba på!

 

Hörni Slej eller Neo. Vem av er (om någon) fick jag denna trudelutt skiss som jag lagt en minst lika skissig (en tidig lördag morgon, rätt så nyvaken kommer jag ihåg) sång idé på?

Det är 6 år sedan nu som jag fick den i knäet men känner sakta att jag och en av mina gamla gitarrister vill göra något av det, göra den till en komplett låt istället för denna bagatell.

Kanske ett sätt för mig att smått komma igång igen..?

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan började köra hem mig, men jag tvingade honom att släppa av mig vid stationen istället. Råttet var mågat, som Per Ledin sa.

Rågat av vad, kan man undra? Ja, jag vet inte. Det bara kom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm. I know teh feeling när droppen som är för mycket landar i koppen... Det var länge sedan jag hade något man kan kalla för panikångest. Nu mer går jag bara undan och undviker sådana där situationer. De uppstår väldigt sällan numer och jag har lyxen att inte hamna i sådana lägen. Det finns en hel del gammalt skit som jag förmodligen inte rett ut färdigt men jag har lärt mig att leva i nuet. Inte grubbla över det som varit, inte oroa mig för det som ev. komma skall.

Det gamla kan jag inte göra något åt. Bara lära mig av. Det som kommer, kommer och jag får deala med det då. Allt annat känns som slöseri med energi och tid, det står i vägen för mitt liv. Men det tog mig bra många år efter min löpning rätt in i väggen för att komma så långt i tankarna. 

Det var värre när jag var yngre och stubinen var kortare, då kunde jag bli rätt så våldsam. Numer är stubinen oändligt mycket längre då jag vet hur det kan sluta.

Hoppas du reder ut det som bör redas ut och kommer på ett sätt att komma ut på andra sidan av problemet!

 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tre dagars vandring på Ombergs signaturled (40,8km) med boende på diverse vandrarhem avklarat✔️

Bjuckar på lite bilder för att jag kan!

C7A900AB-72A9-4FF0-810D-0FC8B6B0E0A5.jpeg

09CD8E19-400B-43AC-8260-63453829E8F6.jpeg

1FED651C-A556-4676-8A6E-481666F3DB8D.jpeg

07A7B06E-79E1-497D-8ED6-EF7133120D2A.jpeg

B9D2E924-1D63-4B72-B017-D2A114F45C32.jpeg

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fin musik på sidan idag. Bra jobbat gubbs!

Gick runt i Omberg i somras. Bodde på Turisthotellet, de hade magiskt käk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Schnögger melodi! Låter lite jazzigt precis i början till det börjar att bygga upp till något annat.
Värt att jobba på!

 

Hörni Slej eller Neo. Vem av er (om någon) fick jag denna trudelutt skiss som jag lagt en minst lika skissig (en tidig lördag morgon, rätt så nyvaken kommer jag ihåg) sång idé på?

Det är 6 år sedan nu som jag fick den i knäet men känner sakta att jag och en av mina gamla gitarrister vill göra något av det, göra den till en komplett låt istället för denna bagatell.

Kanske ett sätt för mig att smått komma igång igen..?

 

Jag är den skyldige upphovsmannen när det gäller musiken och den ligger uppe på min soundcloud oxå. Utan sång då! Har ni nå idéer? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...