Neosus Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 PT igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 6 oktober 2022 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2022 Jaaaa. Det blev en till, men när de ger mig en deal jag inte kan säga nej till så... blev det... en till. Mitt enda quartz ur hittills i samlingen. - Så DoL, hwad är det som är så speciellt med den här då? - Ja, alltså förutom att just den där modellen inte tillverkas längre och att jag ändå lyckades hitta en NY till ett överkomligt pris så är just quartz kristallen lite speciell i den. Ni vet i ett vanligt quartz ur (eller kvarts ur som en del säger men jag föredrar hela klockor 😄) så ser man ju sekundvisaren ticka fram, steg för steg för varje sekund. Icke i den här. Här sveper sekundvisaren likt den i mina automatiska/mekaniska ur. Med en kristall som vibrerar med en högre frekvens (262144 Hz, åtta gånger gällande industri standard som är 32768 Hz), därtill erhålles en makalös precision på +/- 10 sekunder/år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 6 oktober 2022 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2022 4 minuter sedan sa Neosus: PT igen? Naturligtvis ity mitt inlägg på förra sidan var den sista. På den sidan. Sist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 8 minutes ago, Dark Of Light said: Jaaaa. Det blev en till, men när de ger mig en deal jag inte kan säga nej till så... blev det... en till. Mitt enda quartz ur hittills i samlingen. - Så DoL, hwad är det som är så speciellt med den här då? - Ja, alltså förutom att just den där modellen inte tillverkas längre och att jag ändå lyckades hitta en NY till ett överkomligt pris så är just quartz kristallen lite speciell i den. Ni vet i ett vanligt quartz ur (eller kvarts ur som en del säger men jag föredrar hela klockor 😄) så ser man ju sekundvisaren ticka fram, steg för steg för varje sekund. Icke i den här. Här sveper sekundvisaren likt den i mina automatiska/mekaniska ur. Med en kristall som vibrerar med en högre frekvens (262144 Hz, åtta gånger gällande industri standard som är 32768 Hz), därtill erhålles en makalös precision på +/- 10 sekunder/år. Trefligt! själv har jag nördar in mig på G-shocks senaste tiden. är lite på jakt efter John Mayers signatur. Finns några att hitta på ebay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Vad jag kan se så står visaren still? Riktigt snygg klocka! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 www.uret.se har många Bulowa klockor ser ja.... Och andra klockar ser jag... mmm.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 6 oktober 2022 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2022 15 minuter sedan sa Neosus: www.uret.se har många Bulowa klockor ser ja.... Och andra klockar ser jag... mmm.. Ja, d har de. Mmmmånga klockor blir det... Men inget som direkt intresserar mig. Många av Bulowas ur har ganska detaljrika urtavlor. Det kan i och för sig vara snyggt men oftast tycker jag att det bara blir plottrigt. Just den här jag kom över är mer stilren samt med just den där speciella urverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 6 oktober 2022 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2022 35 minuter sedan sa Neosus: Vad jag kan se så står visaren still? Ja, det är inte bara visaren som står still.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 6 oktober 2022 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2022 58 minuter sedan sa Naymari: Trefligt! själv har jag nördar in mig på G-shocks senaste tiden. är lite på jakt efter John Mayers signatur. Finns några att hitta på ebay Kika här... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Ja de där tyckte jag var plottriga oxå men gillar oxå dom mer stilrena klockorna! Klockrent! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Vad ser klockan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Just nu sa slejnard: Vad ser klockan? Det man visar'en. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Hörlurar vs Högtalare blev tydligen ett populärt samtalsämne ute i storforumet ändå! Inte så konstigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 22 minuter sedan sa Neosus: Hörlurar vs Högtalare blev tydligen ett populärt samtalsämne ute i storforumet ändå! Inte så konstigt! Ska kika! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Höglurar och hörtalare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Makrofoner å höronlurar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 oktober 2022 Dela Postat 6 oktober 2022 Lyckades äntligen göra en artistsida på Instagram som går länka till min musiksida på FB. Följ Jan Martinsson Music om ni orkar på Instagram Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 7 oktober 2022 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Indeed. Morn å KPD ☕️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Grattis k9! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Dammsuga och inspelning står på agendan. Moa kommer hit och ska göra nå musikbakgrunder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Blir kul he! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Ja inte dammsuga men Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Spela in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Så att Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Jag tror Tilly ser nåt djur genom fönstret. Skäller! Kanske en tiny älg eller ekorre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Vad gör NI Är Frågan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Jagar ni PTs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 oktober 2022 Dela Postat 7 oktober 2022 Som jag ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts