Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hinner i på Lidl och köpa mig strumpor, om de har där. Så var det globala problemet ur världen. 

Annons
Postat
1 timme sedan sa Dark Of Light:

Fin, fin fisk men var du tvungen att ha med analpluggen på bilden?

Det är en fiskdödare. Man klubbar ihjäl dom. Andra änden kan du ha för att ta ut kroken. Lyckades fånga två idag. Men kallt och blåsigt ute om än solen skiner. 🥶☀️

Postat

Ja!

Ena tvättmaskinen är sönder så nu måste jag tvätta två gånger istället för att tvätta en gång i två maskiner. Nåja.. Jag har all tid i världen fram till klocka 18.00.

Postat
4 minuter sedan sa Neosus:

Ja!

Ena tvättmaskinen är sönder så nu måste jag tvätta två gånger istället för att tvätta en gång i två maskiner. Nåja.. Jag har all tid i världen fram till klocka 18.00.

Oj! Ju tänkt att få lite saker gjort innan 18:00 men om du bokat all tid i världen tills det klockslaget så går jag och lägger mig tills dess då.

Var för hungrig för att handla i Borlänge så jag tänkte sova en sväng och handla ikväll. 

Postat
22 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag var beställt sol till hela landet, blåsten kommer på köpet.

Var galet varmt idag ju. Kändes som högsommar. 

Postat

Fin, fin fisk men var du tvungen att ha med analpluggen på bilden?

Bra sätt att fånga fisk på. Ner med en AP och så får fisken panik och hoppar upp. 

Postat

Episk PT btw!

Mnja. Men nu får alla som tar en PT lösa världsproblem de med, tycker jag, 

Postat

JOdå det är här vi löser alla världsproblemen.

Jag har nu hängt upp tvättmaskinen på torkning. Nu ska man fixa nån slags käk.

Vad ska man hitta på? DE e den stora frågan just nu...

Vänligen, DagboksBert

Postat

Tur att man inte har några villalån just nu. Jobbigt för dem som är maxbelånade dock. Lite intressant om vi skulle hamna i ett läge som USA hade under Lehman Brothers krisen. Svenskarna är ju lika belånade som USAs medborgare var då. Kan ju gå lika illa, men förhoppningsvis så gör det inte det. 

Postat

Vad svårt det blir att prata engelska om man först pratar med någon som har ett brittiskt uttal och sedan pratar med en Amerikan direkt efter. Blir ju många ord som byts ut helt eller bara uttalas helt olika. Många falska ordvänner med. Alltså ord som finns i bägge "språken" men som betyder olika saker. Som pants i USA som heter trowsers i UK. Medans pants är kalsonger i UK. Så jag får svårt att välja rätt ord och tätt uttal när jag växlar mellan dessa varianter av engelska. 

Blir ju ännu roligare när man hör någon med en dialekt från UK och USA som att det blir ännu större skillnad. Min styvfar från North Carolina byter ofta ut T mot D när han pratar. Shoot blir shood, duty blir dudy. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.