Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
5 minuter sedan sa Fidden:

Tackar.

Det är brösten som spricker. 

Rösten menar jag.

Vilken jävla skillnad.

Tycker själv mixen är lite dov i lurarna som jag lyssnar på musik normalt i, vilket jag inte hör i mina mix-lurar. Ska försöka skala frekvenser för att få det att funka, nu medan andra versen ska dit. Resten borde man kunna "fixa i mastringen".

Kolla så att det inge är dina lyssna lurar som saknar topp då. Det är vanlig att lyssnalurar färgar ljudet på olika sätt för att det ska bli behagligare att lyssna på musik. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Vi gör varsin motorkeps och släpper en motorkepssamling

Bra idé 😎🤩

1 timme sedan sa Fidden:

Röstar ni med hjärnan, hjärtat, magen eller röven?

Svår fråga men skulle nog säga de tre första. Hade önskat att S var lite mer åt vänster istället för åt höger/mitten. MP har en bra vilja och agenda men det är så mycket som måste fixas i glesbygden innan dess politik når fram för mig. Lokaltrafik tex.  Vissa dagar vill jag rösta blankt som protest mot att partierna inte kan enas i viktiga frågor! Vill ej att de bruna släpps fram så röstar absolut inte med röven. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Bra idé 😎🤩

Svår fråga men skulle nog säga de tre första. Hade önskat att S var lite mer åt vänster istället för åt höger/mitten. MP har en bra vilja och agenda men det är så mycket som måste fixas i glesbygden innan dess politik når fram för mig. Lokaltrafik tex.  Vissa dagar vill jag rösta blankt som protest mot att partierna inte kan enas i viktiga frågor! Vill ej att de bruna släpps fram så röstar absolut inte med röven. 

Läs detta med åtanke att jag är medlem i V och därför inte helt objektiv kanske. Vilket nog framgått relativt tydligt redan. 

Just lokaltrafik är ju något som både MP och V driver, men det drunknar ju i media bruset som bara rapporterar kring det politiska spelande hela tiden. 

Så har ju vänsterpartiet Jens Holm som jag tycker har ett bra perspektiv på hur man ska lösa just klimatfrågan och livet på landsbygden på en och samma gång. Var med i en studiecirkel där vi läste hans bok "Pandemin som möjlighet". Intressant bok om man är politiskt intresserad och vill höra vettiga förslag kring just miljö och klimat. Men även den boken är ju ur ett vänsterpersketiv till stora delar, han är noga med källor till alla data han använder dock, 



 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev tvungen att få lite pretentioner ur systemet med. 

"In tears of strength, with a smile in grief. 
Speak your mind, your heart, your tru belief.
Tell us, now, your tales, of hurtings past 
an enlightenment's spark, that will allways last.

Don't be shy, nor coy, just smite us all.
Have us laugh and cry, Amuse, enthrall.
To a Gordian knot, called silence, you bring relief. 
With your tears of strength, your smile in grief."

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Neosus:

Den här har du inte sett...tror jag.

 

Sånt här skit gillar jag!!! Så mysigt att se på gamla filmer från förr. Till skillnad då från nya filmer från... förr? Eller tidigare. Innan. Det är en så otroligt känsla att se sådant här kolorerat och i "rätt" hastighet. Tänk att förr var allt svart/vitt och att folk gick så fort.  blink_head.GIF

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Neosus:

Den här har du inte sett...tror jag.

 

Intressant att det såg så olikt ut när det var ett så annorlunda utseende där. 

Har ju inte sett vad som hänt med ombyggande av Slusken, Slasken eller vad det heter där de byggade en guldbro. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa slejnard:

Här kan ni förhandslyssna på skivan. Ge gärna recension. Har gjort efter bästa förmåga. Inte kanske helt perfekt och inte alla är stora hits men ta en lyssning vetja
 

https://promo.theorchard.com/wlbpwZOm6ueTx4fm56F1

Mycket bra! Skickligt spelat och sjunget. Gillar Kingdoms & Gunslinger bäst.

Bitar av den här grejen påminner mig om den sena -70 tals versionen av Deep Purple. Med Coverdale och Huges på sång. Du låter inte som någon av dem men musiken är bra nära. Det där funkiga/bluesiga de höll på med då. 

Snyggt gjort! Detta ska du vara stolt över!

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...