Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Intressant läge när vissa partier vill skicka våra Archer system till Ukraina. Vi har ju bara 24st själv, så det kommer ju påverka den upprustningen vi har som mål i landet med. Vore ju snopet om vi skickar dit 10st t ex och så förlorar Ukraina kriget i vinter och ryssarna lägger beslag på våra kanoner. Men samtidigt så är det ju inte bra om Ryssland vinner kriget och att Archer kunde gjort att de inte gör det... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
7 minuter sedan sa Neosus:

 

Bjäbb i fyran!

By the way!

Tack för tipset! Har ju inte linjär TV och kollar inte på 4ans utbud online så ofta heller. Men nu blir det till att glo en sväng. Tog ju Metformin för att mitt blodsocker var så högt förut, när är det snart för lågt istället, trotts att det inte kan ske med just Metformin, så jag kan äta ostbågar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa Neosus:

Det blir spännande att se hur mycket bjäbb det blir efter valet.

Tror inte högersidan kan bilda regering, så vinner den så blir det nog nyval, skulle jag gissa. Bland annat för många liberala riksdagsledamöter som kan tänkas bli vildar för att slippa luta sig mot SD. Får se hur det går med L i valet dock. Tror att de ligger illa till om inte SD-väljare även stödröstar på dem. Men då både M och SD är så sugna på att bli det största högerpartiet så blir det nog ovanligt lite taktikröster på den högra sidan. Dessutom så är det många liberala röstare som kommer gå till C för att inte slösa bort sina röster på ett parti som kanske missar riksdagsplats eller för att många väljare inte vill rösta på ett parti som gör sig beroende av SD.

Tror bara att det är S som kan bli regeringsparti där antingen C eller att V släpper igenom en regering med S,MP,V eller S,MP,C. Alternativt att V får som de vill och C går med på att sitta i regering med V,MP,C och S 

(Hoppas ingen förrädare väljer att citera detta inlägg, så att jag kan radera detta när regeringsbildningen är klar. Om det nu blir så att folket röstar fel och även riksdagen inte fattat att det är det jag säger som gäller.) 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa -k9-:

Tror inte högersidan kan bilda regering, så vinner den så blir det nog nyval, skulle jag gissa. Bland annat för många liberala riksdagsledamöter som kan tänkas bli vildar för att slippa luta sig mot SD. Får se hur det går med L i valet dock. Tror att de ligger illa till om inte SD-väljare även stödröstar på dem. Men då både M och SD är så sugna på att bli det största högerpartiet så blir det nog ovanligt lite taktikröster på den högra sidan. Dessutom så är det många liberala röstare som kommer gå till C för att inte slösa bort sina röster på ett parti som kanske missar riksdagsplats eller för att många väljare inte vill rösta på ett parti som gör sig beroende av SD.

Tror bara att det är S som kan bli regeringsparti där antingen C eller att V släpper igenom en regering med S,MP,V eller S,MP,C. Alternativt att V får som de vill och C går med på att sitta i regering med V,MP,C och S 

(Hoppas ingen förrädare väljer att citera detta inlägg, så att jag kan radera detta när regeringsbildningen är klar. Om det nu blir så att folket röstar fel och även riksdagen inte fattat att det är det jag säger som gäller.) 
 

Jag tror som du, men nu när skiten ändå träffat fläkten den senaste tiden är man lite nyfiken på vilken postapokalyptisk värld som en högerregering kan åstadkomma.

För övrigt vore det trevligt att våga vara miljöpartist öppet igen utan att riskera stryk eller åtminstone en utskällning från alla möjliga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa Fidden:

Jag tror som du, men nu när skiten ändå träffat fläkten den senaste tiden är man lite nyfiken på vilken postapokalyptisk värld som en högerregering kan åstadkomma.

För övrigt vore det trevligt att våga vara miljöpartist öppet igen utan att riskera stryk eller åtminstone en utskällning från alla möjliga. 

Rent teoretiskt fungerar ju åsikts/yttrandefrihet. Låter som en bra idé... ända tills man börjar praktisera det.

Kpd, sömntutor?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa slejnard:

Artistes? 

Ja? Det är viktigt att säga så nu när 

”[…] musik kultur tillbaka till dem gamla tider .”

Jag kan f ö inte ta det på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Dark Of Light:

 

Kpd, sömntutor?

Jobbar på det, ska bara sluta hosta först. Ingen idé att dricka innan jag slutat hosta, få då hamnar allt kaffe på golvet. Och KPG vill vi ju inte ha. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa Fidden:

Jag tror som du, men nu när skiten ändå träffat fläkten den senaste tiden är man lite nyfiken på vilken postapokalyptisk värld som en högerregering kan åstadkomma.

För övrigt vore det trevligt att våga vara miljöpartist öppet igen utan att riskera stryk eller åtminstone en utskällning från alla möjliga. 

Folk brukade på riktigt fråga om jag var miljöpartist för att jag har en elektrisk lådcykel. 😆 Men nu är elcyklar så vanliga här att folk har slutat med det. Brukade svara att jag är längre ifrån SD än så.  

Dock så är ju Ludvika något av ett högsäte för Nazismen, tråkigt nog. Vi hade ju en Nazze i kommunfullmäktige till och med. Han kuppades ju in genom SDs öppna vallistor då folk skrev in hans namn på dem och "kuppade" honom som folkvald Nazist på SDs mandat. Får se om det blir samma sak i år när Nordfront inte längre själva är aktiva i detta val.  Flera politiskt aktiva, från alla möjliga partier, som fått flyta pga av hot och hat som polisen inte kunnat hantera då det blivit för mycket hot mot just kommunala politiker. 

Lite lustigt att här i Ludvika så har V och M en ganska nära relation och folk från dessa partigrupper samåker till olika möten eller tar en öl rätt så ofta. Men de beror mycket på att Ludvikamoderaternas ordförande faktiskt är en trevlig prick som det går att prata med. Samt att V här är mera som sossar var innan Göran Perssons tid. Men självklart så är det vissa punkter där det inte alls lirar mellan V och M här heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Neosus:

Coop mörkrostat blev det här.

d_coffee.GIF.cd2ebdad8aa24917feaccdf61a6a7f3b.GIF

Inte testat. För långt till COOP för mig. För dyrt där med. Har ju både Lidl och Willys mindre än två minuter med lådcykel från där jag bor. Är det ett bra pris/smak värde på det? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och skriver lite väl mycket igen då jag har två telefontider att passa. Väntar på att de ska ringa upp och har inget bättre för mig. 

Borde raka haka och timma hår idag med. Få se om jag orkar. Är mindre "full" idag men känner mig sliten ändå. Vaknade av att min högra fot höll på att vifta och ha sig. Sjukt störigt... 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa -k9-:

Inte testat. För långt till COOP för mig. För dyrt där med. Har ju både Lidl och Willys mindre än två minuter med lådcykel från där jag bor. Är det ett bra pris/smak värde på det? 

 

48.95 riksdaler för 450 gram. Smakar bättre än det flesta billiga kaffesorterna tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Neosus:

Ska testa Presto mellanrostat sedan tänkte jag att jag skulle göra tänkte jag. Bra tänkt..

Men nog om jag... Hur mår ni?

Jo tack "bra", själv då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...