Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Och bendet som jag hade svårt att ta in kom ju lite som en föraskelse och var mera logisk när man väl kom till den dissonanta delen av låten med. Genialt nu om man till låts vara lite eftervånad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
20 minuter sedan sa -k9-:

Gillar verkligen hur kompet bryts ner byts ut och återuppbyggs kring 02:18. Påminner lite om en ganska okänd musiker som jag har som en av mina favoriter just nu. Växlar mellan att lyssna på honom och på band som t ex Pål Meander, Queensryche och Hästjazz-Leno just nu. Du kan googla Jan Martisson så hittar du den musikern jag pratar om. 

En trevlig liten låt med funkjazzdissonans och en skön lättrock vibb över sig. Fick lite Satrani vibbar av komp och arrangemang men inte jätte stora sådana. Detta var mera soft och laidbak på ett tilltalande sätt. 

Tack för utförlig och bra feedback k9! Den kommer nog hinna ändras lite när de riktiga trummorna kommer på men låta ungefär så. Gjorde först en version till klick men fick inte ihop takten då 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Tack för utförlig och bra feedback k9! Den kommer nog hinna ändras lite när de riktiga trummorna kommer på men låta ungefär så. Gjorde först en version till klick men fick inte ihop takten då 😂

Haha! Om du får gissa vad jag tänkte svara här så kommer du ha rätt. Så jag skriver inte samma tjöt igen. 😉 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men! Har ju inte kommit igång med matlagningen än. Är tydligen för jobbigt att öppna en konservburk bara genom att ta tag i en liten ring och riva av locket, för att sedan tömma innehållet i en kastrull och värma det. 

Av någon bisarr anledning så funderar jag på om det skulle vara mera värt att beställa snabbmat i stället för att laga själv. Sitter just nu och funderar mera på om jag vill ha hamburgare eller kebab istället för att bara lägga lite energi på att laga mat själv... 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan sa slejnard:

Hmm kanske lite ostämd gitarr på inspelningen men den går ta om. 
 

Funderar på å sälja gammelstratan från -96. Sunburst american standard. Har inte spelat på den sen eliten kom in i familjen. Vad kan man ta månne? Mycket bra skick utan dings och helt original. 

Är det en US-strata? 

edit läste slarvigt först

 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är för att jag argumenterar och läser så mycket politik just nu som gör att jag inte alls kan skriva en låttext eller dikt för tillfället. Känns lite frustrerande då jag brukar ha så lätt för det. Får skriva en kortnovell och se om det går lättare. Men vad ska en sådan novell handla om då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det började som ett oskyldigt litet inlägg på ett musikforum, men skulle visa sig vara ett förödande misstag. Ett misstag för den som skrev, ett förödande misstag för den som läste. Du kanske inte tror på att den mest säljande musiken ofta beror på att någon sålt sin själ till djävulen, i så fall är vi två som inte tror det. Skillnaden är att du inte tror på det, helt enkelt för att du inte tror på det. Medans jag inte "tror" på det, för att jag vet att det är så. Är du skeptisk och gillar mörka historier, läs då vidare men på egen risk. Är du lättskrämd och ändå läser vidare, så har djävulen dig redan i sina klor, sluta läsa här och nu om du kan. För på samma sätt som en melodi kan fastna i ditt huvud och spelas upp om och om igen, så kommer detta vittnesmål för alltid att uppta dina sinnen, till och förbi vanvettets gränser. Fortfarande här? Okej då kör vi... 




(Sådär ja! Nu fick jag en massa plattityder ur systemet. Tack forat!!!) 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa -k9-:

Kaffe, kaffe sha la la la laaa
Kaffe, kaffe, kaffe shaa la la la la la

Fin dikt!

1 timme sedan sa -k9-:

[...]som gör att jag inte alls kan skriva en låttext eller dikt för tillfället[...]

🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...