Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
22 timmar sedan sa -k9-:

Vad har du för ratt då? 

 

Logitecg G nåting för Playstation och PC. Och pedaler så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Men Pål då?

 

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Ska vi skita på honom?

Dina fekaliefantasier får du allt hålla för dig själv, mmmmm’kay?

Bokstavligt talat!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa slejnard:

Inte gjort nån låt i sommar förrän nu. Vad tror ni om detta som grundbult? Ska riktiga trummor och proggig sång på svenska 😃, kanske nån synth. Mer förslag?

 

https://www.dropbox.com/s/s7e10fi3qr6sesr/sepfunkfast 162 slaskm EZ drummer.wav?dl=0

Sologitarren och komptigarren krockar kanske lite i EQ-frekvenser när du gör det långa descend-löpet  på  gitarrklaviaturet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet bend som låter skevt och störigt men ändå ganska rätt krig 01.20-01,23. Har svårt att bestämma mig för om det är falskt eller dissonant. Blir även en liten mellanlandning eller en vägran mitt i benden. Så jag antar att det kan vara någon ton i kompet snarare än den tonen det rör sig om. Ifall man väljer att se på det från det hållet. 

Låter skumt men inte helt fel i mina öron. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verkligen hur kompet bryts ner byts ut och återuppbyggs kring 02:18. Påminner lite om en ganska okänd musiker som jag har som en av mina favoriter just nu. Växlar mellan att lyssna på honom och på band som t ex Pål Meander, Queensryche och Hästjazz-Leno just nu. Du kan googla Jan Martisson så hittar du den musikern jag pratar om. 

En trevlig liten låt med funkjazzdissonans och en skön lättrock vibb över sig. Fick lite Satrani vibbar av komp och arrangemang men inte jätte stora sådana. Detta var mera soft och laidbak på ett tilltalande sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...