-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Intressant att jag haft min hosta som tvingat mig vara mera stilla sittande så pass mycket att jag börjat få diabetes. Har haft jättesvår hosta i 7 av 8 månader i år. Fick börja med metformin för att förebygga en typ2 diabetes i framtiden. Men nu när jag tagit metformin så är jag för mätt för att äta något alls. Får dessutom en konstig bismak av jäst och metall i munnen som inte släpper. När ja äter så är de enda smakerna jag känner syrilgt och salt. Känner lite smak av starka kryddor med, men då måste det var riktigt stark man jag äter. Så pass stark att jag svettas ordentligt av att äta maten. Men jag har svårt att dricka då ja ju är så mätt hela tiden, så att svettas känns inte så smart. Men det knepiga är att jag är trött och yr, men att det känns skönt och mera som någon form av drog rus, än som en obehaglig trötthet och yrsel. Gå runt och mår bra, men känner att jag nog egentligen borde må dåligt. Skum känsla det här.
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Fast då jag ju känner kaffesmaken så borde jag ju inte klaga ändå. 😀
Fidden Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Metallisk smak och rus... Har du gått in i ketos? 1
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 2 timmar sedan sa Fidden: Metallisk smak och rus... Har du gått in i ketos? Det kan nog vara så. Får höra med sjukvården. De misstänkte först en mild laktosförgiftning, eller snarare laktospåverkan inte en riktig förgiftning då.
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 43 minuter sedan sa Neosus: De finns urinstickor att mäta ketos! Kiitos! Får kolla efter sådana stickor då. Tackor!
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Tror att jag hinner somna innan Failrarri ska göra bort sig i Belgien.
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Haha! Kul att Failrarri frågar sina förare om taktiken nu när stallets taktiker varit så dåliga hela året.
Neosus Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Att komma först i mål borde väl vara den bästa taktiken. Varför anställer ingen mig som taktiker?
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Hemma förresten. Ingen fisk men en trevlig tur. Vi spontanjammade igår för de andra camparna. Kul
Dark Of Light Postat 28 augusti 2022 Trådstartare Postat 28 augusti 2022 1 minut sedan sa slejnard: Men vi har ingen vaniljsås? Svårt att svara på så här långt ifrån.
Fidden Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 43 minuter sedan sa -k9-: Haha! Kul att Failrarri frågar sina förare om taktiken nu när stallets taktiker varit så dåliga hela året. Det fanns en lucka att faila taktiken ändå.
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 6 minuter sedan sa Dark Of Light: Svårt att svara på så här långt ifrån. Orkar inte fara å köpa. Dyrt med bränsle för okynneshandling. Men en KPD ska det bli till pajen!
Fidden Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 10 minuter sedan sa slejnard: Orkar inte fara å köpa. Dyrt med bränsle för okynneshandling. Men en KPD ska det bli till pajen! Klart pajen ska ha en kaffe!
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Ja och pajen var nog den godaste jag ätit. Perfekt balanserad sött syrligt salt och lätt karamelliserad. Min sambo kan hon ❤️
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Kanske måste skriva en låt om hennes blåbärspaj
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 5 minuter sedan sa slejnard: Kanske måste skriva en låt om hennes blåbärspaj Hennes blåbärspaj eller hennes "blåbärspaj" ? Vad är i så fall en "blåbärspaj" ?
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 2 minuter sedan sa -k9-: Hennes blåbärspaj eller hennes "blåbärspaj" ? Vad är i så fall en "blåbärspaj" ? Det får du grunna över om den blir av. Kan ju bli en rätt tvetydig låt.
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Antar att en "blåbärspaj" är en blåbarspaj som är mycket mer än en blåbärspaj. En så god rackare att ordet blåbarspaj inte räcker för att beskriva just den aktuella blåbärspajen. Kanske?
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Ack blåbärspaj, så ruskigt god, att den ej med ord kan beskrivas. En tugga blott och jag förstod, att lovsång här om måste skrivas. En bit av himlen ner på vår jord, en bit av himlen nu på mitt bord. Ack blåbärspaj, ack blåbärspaj. Ack du himmelska blåbärspaj. 1
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Ja kanske. Eller att den är i en vers och gräddas, väntar att förtäras.
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 2 minuter sedan sa slejnard: Ja kanske. Eller att den är i en vers och gräddas, väntar att förtäras. Utelämna vad som sker när den passerat ditt biologiska system dock. 🤔
slejnard Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 5 minuter sedan sa -k9-: Utelämna vad som sker när den passerat ditt biologiska system dock. 🤔 Japp! 😃
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 En blåbärspaj, så himmelskt god, mig min kära valt att förära. Ett änglaverk, min ängels bakverk så syndigt god att förtära.
-k9- Postat 28 augusti 2022 Postat 28 augusti 2022 Fick utgå från vilka smaker jag känner för tillfället. Då det bara är salt, syrligt och beskt så fick det bli en grönsakssoppa med ost och chili. Med lite, lite ättika i. Blev gott till och med. Men den skulle nog inte smaka gott om det inte var för att de är de enda smaker jag känner just nu.
Recommended Posts