Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
2 timmar sedan sa slejnard:

Ja sällan har dess like skådats tidigare.

20 juli 2021 hände det sist på sidan 291. Men då var det jag.

Källa: boken Längstah PTs genom tiderna.

Börjar att jobba imorgon och resten av veckan. Annars hade jag ju haft 1 v. sem. kvar.

Dels så behöver jag annat att tänka på och dels betalar de 1000 kr extra/dag som jag ställer upp. 

• Gilla 1
Postat
30 minuter sedan sa Fidden:

Funderar på att köpa kaffenörderier för 5K och kasta ut min gamla Philipsbyggare.

Det ska du faktiskt ta och göra. Tycker jag!

Jag funderar på att köpa mig en billig Moka Pot.

Postat

Det finns ju högar av intressanta varianter att brygga kaffe med. Dock har jag efter noga eftertanke stannat vid att en hederlig bryggare, i mitt fall en Moccamaster is teh shaight! Det handlar om någon form av kompromiss mellan gott kaffe och det rent praktiska med en vanlig bryggare.

Allt pressandet/manuella hällandet/rengörandet efteråt... Näh, jag vet hur det slutar. Man tröttnar efter en tid. Men det är kul att experimentera ett tag och visst kan det bli rejält gott. Men varje dag, tidiga halv stressiga morgnar eller slapp ledighet..? Bryggare it is.

Men, det är bara min humble view.

2 timmar sedan sa Neosus:

De e int så dumt de int, DoL!

1 timme sedan sa slejnard:

Bra där dol! 

Så e d!

Postat
3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Det finns ju högar av intressanta varianter att brygga kaffe med. Dock har jag efter noga eftertanke stannat vid att en hederlig bryggare, i mitt fall en Moccamaster is teh shaight! Det handlar om någon form av kompromiss mellan gott kaffe och det rent praktiska med en vanlig bryggare.

Allt pressandet/manuella hällandet/rengörandet efteråt... Näh, jag vet hur det slutar. Man tröttnar efter en tid. Men det är kul att experimentera ett tag och visst kan det bli rejält gott. Men varje dag, tidiga halv stressiga morgnar eller slapp ledighet..? Bryggare it is.

Men, det är bara min humble view.

Så e d!

Du har nog rätt. Men jag är så jävla nyfiken hur ett nymalt pour over kan smaka jämfört med mitt grovdoserade fulbrygg.

Postat

Saker som man kan göra istället för att sova, del 59475: 

Leta upp gamla svartvita filmklipp under Creative Commons som man eventuellt kan klippa ihop till en musikvideo när man får tråkigt.

Postat
7 hours ago, Fidden said:

Du har nog rätt. Men jag är så jävla nyfiken hur ett nymalt pour over kan smaka jämfört med mitt grovdoserade fulbrygg.

Jag kör Pour over hemma. Det är värt

Postat
8 timmar sedan sa Fidden:

Det ser ut att bli en dansande häst.

Starkt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.