Neosus Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Vagott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 7 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2022 1 timme sedan sa drloop: Grymt! Jag gjorde nog också lumpen 1987, F7 och 2:a Helikopter Divisionen. Så jag vart i Flygvapnet och Marinen! Vi jagade ubåtar på västkusten också. I värsta höststormen om jag inte minns fel. F6 här. Så "bara" flygvapnet för mig. Träffade något år senare en tös som då bodde i Karlsborg. Vi blev ihop. Hon visade sig vara dottern till mitt befäl från lumpen tiden... Go figure... 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 7 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2022 Strax blir det en god Emmentaler 🧀 på rostemackan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Så ni har rent utav kört sådana häftiga luftfarkoster? Va coolt! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Vad är det för likhet mellan Jas 39 Gripen och Jonas Gardell? Båda har tagit i mark! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 😄 himme! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 7 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2022 38 minuter sedan sa slejnard: 😄 himme! Läckte husvagnen... båten? Var det jobbigt att dra den över fjällen? Är du trött? Ont i ryggen? Vatten i skorna? Va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 4 minuter sedan sa Dark Of Light: Läckte husvagnen... båten? Var det jobbigt att dra den över fjällen? Är du trött? Ont i ryggen? Vatten i skorna? Va? Sådär 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Serigöst. Tycker man ska va serigös. Men så här tar man sig till Västerfjäll: Från Älvsbyn- vik av strax innan Arjeplog och kör ca 25km (asfaltsväg ganska smal och slingrig) sen viker du av igen mot Örnvik och kör på en smalare men bra grusväg 50km tills vägen i princip tar slut. Där ställer du husvagnen på en slags camping. Fortsätter sen en km tills vägen tar slut- kliver ur bilen och får skjuts med båt i 12 km över Tjeggelvass (gigantisk sjö med STORA FISKAR!). Väl framme är det ca 15 stugor och ett kapell där Blanca döptes. Vackert på alla vis! 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 (redigerat) 50 mil t.o.r plus båtresan Redigerat 7 augusti 2022 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 7 minuter sedan sa slejnard: Serigöst. Tycker man ska va serigös. Men så här tar man sig till Västerfjäll: Från Älvsbyn- vik av strax innan Arjeplog och kör ca 25km (asfaltsväg ganska smal och slingrig) sen viker du av igen mot Örnvik och kör på en smalare men bra grusväg 50km tills vägen i princip tar slut. Där ställer du husvagnen på en slags camping. Fortsätter sen en km tills vägen tar slut- kliver ur bilen och får skjuts med båt i 12 km över Tjeggelvass (gigantisk sjö med STORA FISKAR!). Väl framme är det ca 15 stugor och ett kapell där Blanca döptes. Vackert på alla vis! 😊 Det låter trevligt det där! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Ja både trevligt och äventyrligt. Glesbygd till och med med mina mått mätt 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 5 timmar sedan sa Neosus: Vagott! De e de de e! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 (redigerat) Hör blickar jag ut över Tjeggelvass. Vy från kapellet i Västerfjäll. Oerhört vackert! Man blir nästan religiös och lite tårögd .. Redigerat 5 oktober 2022 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Som en riktig Gös faktiskt! Norrland är fantastisk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Tjeggelvass såg finare ut än det lät. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 augusti 2022 Dela Postat 7 augusti 2022 Harald von Tjeggelvass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Jåh! Jobb idag. Haft skön semester. Återgå till KPD lunken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Å lunchlunken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 8 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2022 Lunch hunken, uppfattat. Kpd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 I den norrländska versionen av sound of music har edelweiss ersatts med tjeggelvass. Sjungs av Lennart Jähkel. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 8 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2022 (redigerat) Tjeggel vas. En kort serie vaser gjorda av den högst oberömda vasdrejaren Bernhard Tjeggel. Serien var inspirerad av en serie självporträtt gjorda av Bernhard under ungdomsåren. En komplett katastrof. Flyttade sedermera till Indien där han livnärde sig mestadels som ålrensare samt snidare av kylarprydnader till utombordsmotorer. Dog utfattig. Vaserna har fått en ny renässans i husvagnskretsar i Norrland. Redigerat 8 augusti 2022 av Dark Of Light Det räcker om man skriver "under" en gång. Gäller även vid signering av kontrakt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Så är det! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Kör du nå buss då? 🙂 Liten KPD-rast utan KPD här nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 8 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2022 51 minuter sedan sa slejnard: Kör du nå buss då? 🙂 Liten KPD-rast utan KPD här nu. Semester. KPD RAST UTAN KPD!!?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Vag.. Näe!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Så är det när man bälgat tidigare. Då får man va utan! Och det heter inte Vaaadstena, det heter Vassstena! Så brukade iaf min salig far säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 8 augusti 2022 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2022 Vas sten, mod. A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Japp nu är det klippt! Gräset alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 8 augusti 2022 Dela Postat 8 augusti 2022 Jag gjorde vapenfri tjänst som flygplatsbrandman (Arlanda)🚒Tjuuuuuuukt kul vare! * * * Nu jeflar håller jag på att tanka upp mitt album på SC. Spännande! Tänkte även lägga upp en liten länk på Forat men fan att det bara finns Demofeedback. Några förslag? Under ”Diskussioner”…eller? Hjälp! Vänligen, Osäker -79 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts