Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons

Suttit och översatt en låt till svenska, som jag kände behövde kläs av naken. Gillade egentligen den engelska texten, men det blev rätt bra ändå och förvånansvärt troget originalet. 

Från början var refrängen:

They say that it is never too late
As long as you have blood in you veins
But all is full of indifference
It controls me, reload me with your warm red blood

Det blev istället:

Dom säger det är aldrig för sent
Så länge det finns blod i dina vener
Men hjärtat pumpar likgiltighet
Det tar över, behöver lite nytt fräscht blod

Var lite tveksam till just ordet "frääääääscht" som jag trodde skulle bli fult, men det blev nog fan lite hookigt i sin pinsamhet.

Återkommer om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur länge man ska behöva dras med covidrester på stämband och i bihålor. Låter som en mansförkyld Peter Haber.

Och nu hostade jag dessutom sönder ryggen. VAD BRA DET GÅR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina vänner,

en rätt så kul grej; ett åttaspårs-album från undertecknad släpps på SC i mitten av augusti!

Gammal skåpmat, ja (varav flera redan finns på just SC så de som vill A/B-lyssna får göra det) men i och med det här släppet finns det två (2!) helt nyinspelade versioner plus en b-sida som aldrig hittade till SC från början.
 

Vidare, resten av låtarna är helt och hållet om-mixade från grunden, vissa har nya gitarrpålägg, nya sånginsatser och hela kalaset är hjälpligt ”mastrade” för volym och tryck här i hemmet. Ja, jag skulle faktiskt vilja påstå att det faktiskt var Loopens kommentar här i Längstah som avgjorde; Cubase 5 och en uråldrig XP-dator räcker gott och väl för mina småprojekt. Så tack där @drloop för inspiration och utmaning!🖤🤩

Tar semester i morgon em (🥳) och låter alla spåren vila tills släppet. Känns vettigt.

Simma lugnt!

/Onkel CHAE

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...