Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Äntligen kom jag iväg på min Sjögrens utredning. Lite tur att man inte är så skrajsen av sig när man läser provsvaren på 1177. Av 10 prov så ligger 8 utanför referensvärdet. Ska bli intressant att se hur läkaren tolkar dessa provsvar. Ingen idé att försöka själv. Men lite kul att googla och killgissa. Antar att jag ligger lite i risken för att ha utvecklat diabetes, men förstår att även blodsocker påverkas när man har en pågående infektion i kroppen. Vilket jag ju har med hosta och hela baletten.   Går in på vecka fem nu, så det blev en lång sjuklighet igen. Men skönt att så många andra fått en så bra semester ändå. 


Även förhöjd risk för hjärt och kärlsjukdomar just nu, synd då jag vill träna. Så det får bli mera dataspel på "docktons order" istället. Men nog vore det kul att cykla en sväng... 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
17 timmar sedan sa Neosus:

...och fiskpinnar!

bjorn.GIF.8932d6f332962a91ccf8c0a89a1f20a7.GIF

Vad priset på fiskpinnar ökat de senaste åren. Har ju gått från typ 10kr kg till 50kr kg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ta hand om dig k9.

Såg precis ett fult långt märke på golvet. Torkade av, inget hände. Gnuggade hårdare, inget hände. Satte mig i vägen för solen så att den där sladden inte kastade skuggan på golvet. Det löste problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, direkt tragiskt vore det väl ändå inte. Möjligtvis om detta vore det enda man gjorde och hade i livet som en social livlina. Eller om vi går all in Parkinson och skriver obegriplig rappakalja...

För det gör vi ju inte redan... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
On 2022-07-05 at 19:29 sa Naymari:

Ja, vet inte vad det blir än. Inte hittat någon som tickar alla boxar än.

Det som jag gillar med Minifuse serien är att de har en USB-A port och går att få med bara en kanal. Vilket är allt jag någonsin kommer behöva från en portabel rigg. Men skulle gärna vilja ha MADI också… 🤷🏻‍♂️
 

RME är solida kort som har MADI. Men alla är så stora, och slutsålda

 

6ms RTL vid 44.1khz och 64 samples buffert är inte så illa. Kör det hela tiden och har hittils inte behövt öka bufferten så det rullar på grymt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
21 minuter sedan sa Neosus:

Modo firar 100 år by the way!

Är inte DET fantastiskt roligt?

 

 

Dags att ta sig upp i högsta ligan snart ?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
9 timmar sedan sa -k9-:

Äntligen kom jag iväg på min Sjögrens utredning. Lite tur att man inte är så skrajsen av sig när man läser provsvaren på 1177. Av 10 prov så ligger 8 utanför referensvärdet. Ska bli intressant att se hur läkaren tolkar dessa provsvar. Ingen idé att försöka själv. Men lite kul att googla och killgissa. Antar att jag ligger lite i risken för att ha utvecklat diabetes, men förstår att även blodsocker påverkas när man har en pågående infektion i kroppen. Vilket jag ju har med hosta och hela baletten.   Går in på vecka fem nu, så det blev en lång sjuklighet igen. Men skönt att så många andra fått en så bra semester ändå. 


Även förhöjd risk för hjärt och kärlsjukdomar just nu, synd då jag vill träna. Så det får bli mera dataspel på "docktons order" istället. Men nog vore det kul att cykla en sväng... 

 

Usch, låter jobbigt.

Själv får jag väldigt långa och sega förkylningar efter min första Covid infektion. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ja, direkt tragiskt vore det väl ändå inte. Möjligtvis om detta vore det enda man gjorde och hade i livet som en social livlina. Eller om vi går all in Parkinson och skriver obegriplig rappakalja...

För det gör vi ju inte redan... 😄

De e ju de vi inte göööööör 😎😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...