Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)

Dark Of Light

Recommended Posts

Lyssnade på patiledardebatten från riksdagen. Där sa de att ett nytt kärnkraftverk kommer kosta mellan 100 till 200 miljarder att bygga. Jösses Amalia! Att det skulle ta minst 20 år att få fart på dem är ju även det ett problem i sig. 

100 000 000 000 till 200 000 000 000 svårt att få en vettig uppfattning om hur mycket pengar det faktiskt är, när det handlar som så stora summor tycker jag. 

Dela på andra sajter

Annons
4 timmar sedan sa -k9-:

Lyssnade på patiledardebatten från riksdagen. Där sa de att ett nytt kärnkraftverk kommer kosta mellan 100 till 200 miljarder att bygga. Jösses Amalia! Att det skulle ta minst 20 år att få fart på dem är ju även det ett problem i sig. 

100 000 000 000 till 200 000 000 000 svårt att få en vettig uppfattning om hur mycket pengar det faktiskt är, när det handlar som så stora summor tycker jag. 

Ja, vad blir det i öl?

Man kan ju jämföra hur mycket peng som läggs ner och var.

Dela på andra sajter

57 minuter sedan sa Neosus:

Hultkvist med flera har vart här och invigit (stavning?) nya regementet förresten! idag! Faktiskt!

Kulva?

Är det där du är nu? Vad i helvete hade de där att göra?

2 minuter sedan sa -k9-:

Går och lägger mig igen. Tror att jag är besatt av demonen Postarandomgrejs,  en posta random saker demon... 

Känner honom väl faktiskt. En väldigt god vän.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Neosus:

Nä han som stavar k med q. Eller Q med K!

Borde ju vara Kultkvist i så fall. Som i en liten gren som växer på en griskulting.  

Dela på andra sajter

Är det från Kulva som Postarandomgrejs tog en portal till vår värld? Kanske genom ett av Godis slukhål som han var så besatt av... 

Vem ska stoppa honom? Kanske Paul Meander och hans blånkörjan. Allt i herren Ostus namn. Kanske öronfrälsaren vet? 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Fidden:

Vinkelslipen åkte fram. 3:00. Nu vänder vi blad och går vidare. 

Gött! Fick du bekräftat inlämning? Hojta till när du fått det... lite orolig att det blir fel version från mig annars. Men det är ju imorgon kvar också såatteh.

Har förresten fått trummor från två låtar till. Blir kul lattja med 😄, blir nog en fullängdare till sommaren på Spotify.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.