Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 On 2022-06-22 at 19:58 sa Neosus: ...och så glömde jag köpa ketchup till min korv. Äter inte ketchup till något. Senap har jag till mycket dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Ketchup som är så nyttigt. Innehåller ju bland annat tomater. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 8 timmar sedan sa Naymari: Mja, pruta nästan 20% på bostadsmarknaden känns som ett long-shot. Men det kanske bara är här i Stockholm de snarare går upp med 20% från utgångspris. Jo så är det. Mitt hus har ju gått opp i värde från 480 000 (som jag köpte det för när jag ärvde pengar efter min far) till ungefär 2mljoner på 15 år. Hade ju en brand så tak och alla stammar är bytta för tio år sedan, så även det är en del av värdeökningen på mitt hus. Köpte huset när Ludvika var den tätort som tappade flest invånare i hela landet, så jag köpte vid rätt tillfälle. Efter det så har Spendrups och ABB/Hitatchi satsat miljarder på att lägga ner verksamhet i andra orter och utvidga dem här i Ludvika, vilket ju skapat både jobb och större efterfråga på bostäder. Så har vi High Voltage Valley som är en samling högteknonogiska företag i Ludvika med. Kyrkan ligger i ett område som många flyttar ifrån just nu. Den är ju redan prissänkt med 300 000 från det utgångspris de först begärde. Ska höra av mig till mäklaren och se om det går att få till en försäljningsklausul på mitt hus så att jag kan lägga ett bud. Alltså att man skriver ett kontrakt på att jag ska köpa kyrkan inom en viss period om jag får mitt hus sålt under samma period. Så om jag går med på att köpa den för en mille så får jag t ex tre månader på mig att sälja mitt hus och så fort mitt hus är sålt så betalar jag hela summan på en gång. För jag har inga lån på mitt hus så det är en stor fördel. Men sedan så går jag ju så mycket i vinst att jag får skatta några hundra tusen på mitt hus, men det måste jag ta reda på mera om. Då priset på bostäder i det området där kyrkan ligger sjunker medans priset här där jag har mitt hus ökar, så är det rent ekonomiskt korkat att ens fundera på det. Men samtidigt så vore det ju ett bra läge att köpa en så udda byggnad med. Mitt hus idag ligger ju mitt i Ludvika med 5 minuters gångväg till allt man behöver, för utom en musikaffär. Medans jag blir beroende av att åka buss mera i kyrkan. Men det går åtta turer dit och åtta turer därifrån om dagen så det skulle funka. Så är det bara en halvmil till närmsta tågstation vilket ju också är helt ok med cykel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Är helt övertygad om att om man trycker i sig ketchup, osth, kaffe och öl så kommer man att leva ett tag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 3 minuter sedan sa Dark Of Light: Ketchup som är så nyttigt. Innehåller ju bland annat tomater. Jo tomater är nyttigt, men inte i form av ketchup. Men det går bra att polera metall med ketchup dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 1 minut sedan sa Dark Of Light: Är helt övertygad om att om man trycker i sig ketchup, osth, kaffe och öl så kommer man att leva ett tag. Är det hela kostcirkeln? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Intressant att jag tacka nej till alla midsommarfiranden bara för att vara helt symptomfri från min förkylning idag. 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Köper du kyrkan kan du ju starta upp en sekt. Teh Längstahnianernah, t ex. För en hyfsad start avgift får man evigt liv. 1 minut sedan sa -k9-: Jo tomater är nyttigt, men inte i form av ketchup. Men det går bra att polera metall med ketchup dock. Den tomatbaserade ketchupen är ju fullproppad med lykopen, en antioxidant som bland annat motverkar hjärt- kärlsjukdom. Högst halt av den har ekologisk ketchup, som enligt amerikanska tester kan innehålla 60 procent mer lykopen än traditionella märken. Ekologisk ketchup är också rik på vitaminerna A, C och E. Så jodå. Nyttigt värre! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 .. och titta här! Det står i tidningen, då är det sant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 4 minuter sedan sa -k9-: Är det hela kostcirkeln? Förutom pizza, ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 1 minut sedan sa Dark Of Light: Köper du kyrkan kan du ju starta upp en sekt. Teh Längstahnianernah, t ex. För en hyfsad start avgift får man evigt liv. Den tomatbaserade ketchupen är ju fullproppad med lykopen, en antioxidant som bland annat motverkar hjärt- kärlsjukdom. Högst halt av den har ekologisk ketchup, som enligt amerikanska tester kan innehålla 60 procent mer lykopen än traditionella märken. Ekologisk ketchup är också rik på vitaminerna A, C och E. Så jodå. Nyttigt värre! Men sedan så är det ofta en masa tillsatser som inte är så nyttiga alls. Var det inte ketchup som hade mycket BPA i sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Färska tomater är ju godare än ketchup ändå, så jag håller mig till det ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 1 minut sedan sa Dark Of Light: Förutom pizza, ja. Pizza är ju i sig ofta nyttigare än man tror med. Men inte om man köper färdigpizza med syntetisk ost på då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Ja, all denna jakt på nyttigheter. Det ena tar ut det andra. Lagom är bäst givetvis i det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Brukar försöka att köpa fina råvaror och inte använda så mycket halvfabrikat alls. Ofta så är det ju tillsatt en massa skit som "bara är smakförhöjande" men som inte är helt nyttigt att få i sig ändå. Men det är ju ofta som man får i sig en masa oljebaserade plaster även när man äter olika mediciner med. Hu har man ju visat att BPA påverler cellerna och att yngre generationer har fått lägre sperma antal och annat skit, på grund av dessa mikroplaster som vi får i oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Himme! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Hehe! Synd att det skulle bli för dyrt i längden att bo här: https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektID=2602521&utm_source=hemnet.se&utm_medium=referral#bilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Såg precis på nyheterna att företaget hövding minsann inte har fått ett enda klagomål från någon användare som krockat med en bil och cykelhjälmen inte funkat. Vet inte om jag tycker det var ett så bra argument egentligen.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 Rabarberpaj! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 3 minuter sedan sa Fidden: Såg precis på nyheterna att företaget hövding minsann inte har fått ett enda klagomål från någon användare som krockat med en bil och cykelhjälmen inte funkat. Vet inte om jag tycker det var ett så bra argument egentligen.... Hur många har krockat och sagt att det varit nöjda då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 1 minut sedan sa -k9-: Hur många har krockat och sagt att det varit nöjda då? Kan bara anta att alla dog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Det ska de vara nöjda med! Faen till att gå runt och vara invalidiserad resten av livet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 Är det livstids garanti på hjälmarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 24 minuter sedan sa slejnard: Rabarberpaj! MEN va gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 26 minuter sedan sa -k9-: Hehe! Synd att det skulle bli för dyrt i längden att bo här: https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektID=2602521&utm_source=hemnet.se&utm_medium=referral#bilder Man ser ju möjligheterna till Längstahianerna här... Neo som Gudh. CHAE som översteprästh. DoL som Jehffulen (framträdanden varannan heltimme som varnande exempel. Full som fan(!) flygandes i stålvajrar, rök, blixtrar och sånt... farligt mm) Fidden som profeten "Teh Cheesekeeper". Pico som merch försäljaren. (T-shirts, idolbilder, Längstah tråden som byggsats, osth i plasth, kpd-koppar, Längstahketchup, Osthrezan Teh Film, autopgrafer, dickpics mm.) k9 som han som ringer i klockorna, samlar in kollekten, kammar gräsmattan samt gräver gravar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 juni 2022 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2022 8 minuter sedan sa Neosus: MEN va gott! JA! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 juni 2022 Dela Postat 23 juni 2022 9 minuter sedan sa Neosus: MEN va gott! Grymt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts