Pico Postat 13 maj 2022 Postat 13 maj 2022 2 timmar sedan sa Fidden: Motat räsk Bloody hell, alla dessa år och först nu begriper jag att det urgamla idiomatiska uttrycket "mota Olle i grind" handlar om abort. Fascinerande att de hade så god koll på barnets kön redan innan födseln på den tiden... Alternativt var de både synska och progressiva och tänkte ungen skulle identifiera sig som en Olle oavsett vilket? Är räsk ett smeknamn för Olle, synonym till ordet "foster" eller både och? 2
slejnard Postat 13 maj 2022 Postat 13 maj 2022 2 timmar sedan sa Fidden: Det stavas abort, men vad fan är räsk? 😃😎
Dark Of Light Postat 13 maj 2022 Trådstartare Postat 13 maj 2022 2 timmar sedan sa Fidden: Motat räsk Är inte det en barnmusik grupp?
slejnard Postat 13 maj 2022 Postat 13 maj 2022 Jaså? imorn är det fiske! Torrbergstjärn är öppen! Blir kul testa nyspöet. Förvänta er inte nån fisk!
CHAE Postat 13 maj 2022 Postat 13 maj 2022 2 timmar sedan sa slejnard: […] imorn är det fiske! Torrbollstjärn är öppen! Blir kul testa nyspöet. Förvänta er inte nån fisk! Här är väl tanken att DoL ska komma med någon kvickhet/sick burn men jag venne… Hoppas att du får en skön dag i alla fall🤗
Dark Of Light Postat 14 maj 2022 Trådstartare Postat 14 maj 2022 9 timmar sedan sa slejnard: Jaså? imorn är det fiske! Torrbergstjärn är öppen! Blir kul testa nyspöet. Förvänta er inte nån fisk! Lycka till med spöet! Jag beställer en hammarhaj! 5 timmar sedan sa drloop: Yå Åy! 6 timmar sedan sa CHAE: Här är väl tanken att DoL ska komma med någon kvickhet/sick burn men jag venne… Jag är lite osäker på det också.
slejnard Postat 14 maj 2022 Postat 14 maj 2022 7 timmar sedan sa CHAE: Här är väl tanken att DoL ska komma med någon kvickhet/sick burn men jag venne… Hoppas att du får en skön dag i alla fall🤗 Ja jag väntade nåt sånt men 😂 Tack det ska jag ha. 😊 Morn å KPD
slejnard Postat 14 maj 2022 Postat 14 maj 2022 1 timme sedan sa Dark Of Light: Lycka till med spöet! Jag beställer en hammarhaj! Åy! Jag är lite osäker på det också. Tack 🤩
slejnard Postat 14 maj 2022 Postat 14 maj 2022 Ja strax! Vart ingen fisk idag. Lite is kvar och regn så var inte så länge. Men en helt ny sjö för min del. Fint ställe men fick gå 1,2 km för att ta mig dit.
Dark Of Light Postat 14 maj 2022 Trådstartare Postat 14 maj 2022 Vem bor i en ananas djupt i det blå?
Dark Of Light Postat 14 maj 2022 Trådstartare Postat 14 maj 2022 Man undrar ju hur nykterhetsgraden på författarna var när den serien skapades?
Dark Of Light Postat 14 maj 2022 Trådstartare Postat 14 maj 2022 5 minuter sedan sa Fidden: Fryntlig herre det där. Verkligen!
Recommended Posts