Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

5 minuter sedan sa Fidden:

Har du bilen med dig eller kikar besiktningsmannen på ditt rostiga avgassystem? 

Bilen är med. Besiktningsmannen är en som tidigare jobbat på verkstad och har mekat med min bil så jag påpekade detta. Är det nåt fel på bilen så vet jag vem jag ska skylla på 😂

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
On 2022-04-21 at 18:39 sa slejnard:

😄

sett nya batman klart. Riktigt bra! 

Såg den igår. Alltid lite scary när det ska göras film av Batman. Slukade allt i serieväg med figuren i mina yngre år och har sett alla varianter inspelade från 1943 till dags dato. Någonstans i mina källargömmor finns Batmobilar, helikopter, båt och en hel radda annat. Ingen groteskt stor samling men ändå...

The Batman är en film som vågar ta franchisen till en långsammare, mer metodisk detektiv variant. Det är en stor del av figurens MO, pusslandet och lösandet av brott. Nog är det så att i Hollywood så måste det smälla och explodera hela tiden men just den här figuren är liksom inte enbart action.

Det ska vara deppigt, gotiskt, introvert, svart och mörkt. Batman ÄR en svår figur att göra Hollywood film av just pga dessa kvalitéer. Hur ska man övertyga den yngre publiken att sitta still när det inte flygs, sprängs eller biljagas i varenda sekund?

Denna tilltalar nog mer de vuxnare fansen. Me like säger jag! De 3 timmarna som filmen tar att se, går fort. Initialt kändes den som en av dessa Batman filmer som är gjorda av fans med låg budget på You Tube. Men det tar sig snabbt när man vänjer sig vid det något långsammare berättar tempot. Filmen är fylld med eastereggs från Batman universumet och tidigare äventyr både på duken och serietidningarna.

En ung Batman som varit aktiv i 2 år råkar ut för The Riddler, eller Gåtan som han kallades för på svenska. Han har sina fel och brister och är inte riktigt fullvuxen i sitt brotts bekämpar gebit ännu.

Robert Pattison är definitivt mogen rollen. Han gör det magnifikt och kan på något sätt visa känslor genom masken som ingen annan lyckats med hittills. Paul Dano gör en underbar Riddler med klara Zodiac killer vibbar. Gordon... har fallit genom PK filtret och har plötsligt bytt hudnyans till afroamerikan. Det gör i sig inte så mycket då Geffrey Wright gör det bra. Colin Farell är sminkad till oigenkänlighet och gör en riktigt bra Penguin.

Inte den bästa filmen jag sett genom tiderna men som Batman film är den värd;

5/5 raka högrar.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa slejnard:

Och Elon Musk köper Twitter? Varför? 

To maintain the freedom of speech. Enligt hans egna ord.

Fortsätter att titta på Johnny Depp defam tour. Hans advokater har korsförhört honom idag och just nu får en av hans tidigare husföreståndare svara på frågor. Depp var ute på hal is i förra veckan då Heards team grillade honom. Idag fick han återigen tala ut om sakerna som han inte riktigt fick chansen till förra veckan. Det ser ljusare ut för Depp igen.

Man vill ju höra Ms Heard to be heard. En sak är säker, det har varit ett roddigt äktenskap det där. Det känner jag igen mig i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...