Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

3 timmar sedan sa CHAE:

Har söpit akffe. Kommer förhoppningsvis i nästa vecka.

28B38BD3-D053-45CA-9318-59AFE0ED72B2.jpeg

Svarade men det försvann. Tror jag. Blir kanske dubbelpost om jag skriver samma sak igen. Så jag skriver bara detta istället. Men det blir ju ett totalt onödigt inlägg. Så länge det inte väcker några filosofiska frågor då. Så jag postar och ser vad som händer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
7 minuter sedan sa Neosus:

Yep! Jag är en subscriber sedan länge och gillar kanalen. Har dock inget annat tips att ge.

Har mest musikkanaler på min lista..

Jag prenumerar bara på ett fåtal musik-kanaler (TPS bl a) och jag prenumerar mest på diverse film/cineast-kanaler och outdoors/bushcrafting-prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

@-k9- prova att kolla in lo-fi hip hop eller wildcamping/bushcraft (no talk). Det är jävligt avslappnande!

Annars har du ju alltid dedikerade sleep-kanaler med vitt brus/beta wave-krejer. Inte min kopp kaffe men det kanske är något för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan sa -k9-:

Svarade men det försvann. Tror jag. Blir kanske dubbelpost om jag skriver samma sak igen. Så jag skriver bara detta istället. Men det blir ju ett totalt onödigt inlägg. Så länge det inte väcker några filosofiska frågor då. Så jag postar och ser vad som händer. 

Pra joppat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

@-k9- prova att kolla in lo-fi hip hop eller wildcamping/bushcraft (no talk). Det är jävligt avslappnande!

Annars har du ju alltid dedikerade sleep-kanaler med vitt brus/beta wave-krejer. Inte min kopp kaffe men det kanske är något för dig?

Har ASMR så jag kollar, eller snarare lyssna, ofta på sådant med. 😉

Har svårt för musik just nu. Hjälper några polare att mixa och mastra deras projekt så min musikkvot är fylld just nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Neosus:

Trevligt!

Känns inte som en bra sak att Ebba Bush står och viftar med en falukorv... I radion! imageproxy.gif.382e23ad973d70d873a84a499e79b009.gif

 

 

Vart tycker du hon skulle ha den då? 


På Youtube? På SVT i ettan, eller tvåan? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa -k9-:

Har ASMR så jag kollar, eller snarare lyssna, ofta på sådant med. 😉

Har svårt för musik just nu. Hjälper några polare att mixa och mastra deras projekt så min musikkvot är fylld just nu. 

ASMR funkar ibland för mig men är ganska så petig med vad det är så🤷🏻‍♂️
Anyways, hoppas att du hittar något som passar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

ASMR funkar ibland för mig men är ganska så petig med vad det är så🤷🏻‍♂️
Anyways, hoppas att du hittar något som passar.

Såg någon konstig video som jag inte fattade alls. Blev bättre och lättare att förstå när jag vaknade igen. Konstig dröm framför datorn igen. Så nu ska jag kolla om det går en bättre rulle i sovrummet...  G'natt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollar mest på spelkanaler, som kanske inte är speciellt feel good. Mest skrikiga och småtramsiga egentligen.

Men har några andra förslag:

 

En snubbe som har som hobby att åka runt och lösa upp fördämningar som orsakat översvämning.

https://youtube.com/channel/UCsCNU-ptlze2tqAJSDeVGNQ

 

Ett lesbiskt brittiskt par som åker runt i en husbil. Har bara sett sommarens tripp genom sverige, men gillade det

https://youtube.com/c/campervibe

 

Renovering av gammal rostig utrustning och verktyg, helt utan snack.

https://youtube.com/c/mymechanics

 

Som bubblare lägger jag in en gammal polares kanal där han renoverar sin båt. 

https://youtube.com/c/OneSmallShip

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan sa Neosus:

😁

Har du SEX nu?

blink.gif

11 timmar sedan sa CHAE:

Bara för att poängtera; tog fel bild. Så jävla klart att jag köpte kokvarianten och inte brygg☝🏼

Znygght jåppat!

11 timmar sedan sa -k9-:

Någon som har tips på bra "feel good" kanaler på Tuben? 

Kollar själv på Itchy Boots när jag vill slappa ett tag. Hon åker motorcykel ensam genom världen och pratar mycket geologi då hon är just geolog. Är varken intresserad av MC, reseprogram, geografi, geologi och hon är inte heller så snygg att jag tittar därför. Men hennes sätt att berätta fakta på och hur hon delar med sig av hennes intryck och tankar om både länder hon ser och folket hon möter gör det högst sevärt. Och hon har en så positiv utstrålning som är smittsam, även när allt går åt helvete så tar hon det med ett skratt. Och att hon vågar åka genom länder där det är farligt att turista på, och är tjej dessutom, gör ju det hela intressantare med. Var lite kul när hon åkte genom Sverige med då det var intressant att höra vad hon tyckte om just Sverige. Var även intressant när hon åkte genom södra Afrika och var på ställen där det finns så mycket lättillgängliga diamanter och andra ädelstenar att dessa områden bevakas av privata företags små "arméer" för att de inte vill att folk ska plocka på sig t ex diamanter och sälja dem. Detta då företagen själva inte bryter fler ädelstenar då det skulle mätta marknaden och få priserna att falla. De tjänar mer på att äga rätten att bryta dem, än de tjänar på att faktiskt bryta dem. Trotts att det är billigt och lätt att faktiskt bryta dem, alltså. 

Har nu sett alla avsnitt och alla säsonger i hennes kanal, så jag vill ha någon mer random kanal att kolla på när man är sugen på att slötitta och slippa tänka. 

https://www.youtube.com/c/ItchyBoots/playlists

 

Itchy och Campervibe är ju riktigt bra och samtliga töser är seriöst trevliga att prata med. Annars är det mest div. vapen kanaler av både teknisk och historisk art för min del. Mest på pistol/revolver/skytte sidan men även om knivar och smide. Forgotten Weapons är ju en veritabel guldgruva för den intresserade. En del MC och bil reviews, som Harrys Garage slinker ner.

Huruvida dessa är för slötittande för gemene man är ju diskutabelt, men då använder jag ju siktet till en AK4 som fidgetspinner också...

Historia är ju alltid kul, History Underground är ju en lite lättsammare men ändå faktaspäckad kanal med mest amerikansk krigshistoria. Går att slötitta alldeles utmärkt, speciellt avsnitten där han reser till Ukraina för att hjälpa till med flyktingströmmarna. Trevlig snubbe dessutom!

En del restaureringskanaler går ju alltid ner, de är ju verkligen för slötittande. Att se en rostig kaffekvarn få nytt liv igen är mums.

9 timmar sedan sa Neosus:

Trevligt!

Känns inte som en bra sak att Ebba Bush står och viftar med en falukorv... I radion! imageproxy.gif.382e23ad973d70d873a84a499e79b009.gif

 

 

JA!!! Jag visste att det bor en liten små kinky slinka där inne bakom den där överpräktiga fasaden! YES!!!
Nästan värt en röst bara det 😄

- Så DoL, vad gillar du i KDs politik som avgjorde din röst?
- Falukorven för fan, skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Ett lesbiskt brittiskt par som åker runt i en husbil. Har bara sett sommarens tripp genom sverige, men gillade det

https://youtube.com/c/campervibe

 

 

Är lite förälskad i dem som par. Skulle det ta slut mellan dem så skulle mitt hjärta spricka en smula. Så skönt par. 

Så kul när de är i Sverige och handlar på Willys. Inte så ofta som man hör en flata säga " l lowe willys". Då ju willy är slang snopp på engelska, för att vara lite övertydlig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan sa Dark Of Light:

 

JA!!! Jag visste att det bor en liten små kinky slinka där inne bakom den där överpräktiga fasaden! YES!!!
Nästan värt en röst bara det 😄

- Så DoL, vad gillar du i KDs politik som avgjorde din röst?
- Falukorven för fan, skål!

Vilken olika uppfattning vi har en Ebba då. Tycker ju den fasaden är av glas. Lätt att se igenom och lätt att penetrera, är den uppfattningen jag har. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnade ett nytt paket med kaffebönor. Inte lika hög rostgrad på dessa. Kändes lättare att få ut smakerna utan att det blev för beskt.

Kaffe som jag bryggt i v60 har haft högre syra än det jag är van vid, vilket magen kämpar lite med.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Fidden:

Öppnade ett nytt paket med kaffebönor. Inte lika hög rostgrad på dessa. Kändes lättare att få ut smakerna utan att det blev för beskt.

Kaffe som jag bryggt i v60 har haft högre syra än det jag är van vid, vilket magen kämpar lite med.

Se upp med garvsyra bara. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men musen ligger fint i handen ändå. Inte för liten, inte för stor, men den är ganska lätt och känns lite sladdrig. Min gamla mus är lite tyngre och känns stabilare. Tror jag ska köpa en sån sedan istället. Det får gärna vara lite tyngd i grejerna. Rgb belysning är det på den nya men skulle vilja veta om det finns mjukvara till den så man kan ställa in belysningen. Känns inte som en nödvändig grej att ha belysning på en mus.

Edit: Jo det finns mjukvara! Tack så mycket!

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan sa Neosus:

Jo men musen ligger fint i handen ändå. Inte för liten, inte för stor, men den är ganska lätt och känns lite sladdrig. Min gamla mus är lite tyngre och känns stabilare. Tror jag ska köpa en sån sedan istället. Det får gärna vara lite tyngd i grejerna. Rgb belysning är det på den nya men skulle vilja veta om det finns mjukvara till den så man kan ställa in belysningen. Känns inte som en nödvändig grej att ha belysning på en mus.

Edit: Jo det finns mjukvara! Tack så mycket!

Jo spelmöss är ofta väldigt lätta idag. Men man brukar vänja sig vid dem och då är det bättre precision i dem. Förr så hade man ju vikter i spelmössen för att kompensera för den låga DPI som gjorde att det blev svårare med exaktheten. 

Jo RGB är onödigt. Har dock en dator där allt är RGB just nu. Till och med de 9 stora fläktarna har RGB. Har en display på CPU-kylaren som har rörliga gifs på sig. Så musen, tangentbordet och hela datorn följer samma färgmönster och effekter om jag så vill. Var rätt så bra när jag hade ett sämre grafikkort i ett tag, då jag kunde ställa in så att allt blev rödare ju varmare datorn blev. Men nu har jag ett bra GPU så det är onödigt med RGB igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...