slejnard Postat 17 januari 2022 Postat 17 januari 2022 Testar så här...vart ligger landet? Precis sjungit in v1 så den är färsk än. Kommer ta om leadsång och sen lägga massor körer: https://www.dropbox.com/s/xs2pez24a51i7qw/Kingdoms quarter test snippet.wav?dl=0
Naymari Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 12 hours ago, slejnard said: Testar så här...vart ligger landet? Precis sjungit in v1 så den är färsk än. Kommer ta om leadsång och sen lägga massor körer: https://www.dropbox.com/s/xs2pez24a51i7qw/Kingdoms quarter test snippet.wav?dl=0 Cool! Spontant vill jag ha det betydligt mer bombastiskt. nästan lite arena-rock feeling. Typ lite foo fighters kanske 1 1
Guitar Nilsson Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 Bra stöt i kaggen där. Fuck kompressorer! Fan så dåligt jag sov inatt. Brukar bli så vid fullmåne. Gnäll buhu usch Men nu är bryggarn igång med Gevalia Heja mig 1
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 59 minuter sedan sa Naymari: Cool! Spontant vill jag ha det betydligt mer bombastiskt. nästan lite arena-rock feeling. Typ lite foo fighters kanske Yeah! Ska försöka få det lite mer bombastiskt. Har du tips på HUR? Känner nog själv att den känns lite foo-inspirerad.
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 10 minuter sedan sa Guitar Nilsson: Bra stöt i kaggen där. Fuck kompressorer! Fan så dåligt jag sov inatt. Brukar bli så vid fullmåne. Gnäll buhu usch Men nu är bryggarn igång med Gevalia Heja mig Kul se dig här GN. Nu fan stannar du i tråden! 😁 Du får ta en litt middagsvila. Här har inmundigats kaffe å! Teams-fika ftw..
Naymari Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 3 minutes ago, slejnard said: Yeah! Ska försöka få det lite mer bombastiskt. Har du tips på HUR? Känner nog själv att den känns lite foo-inspirerad. Mycket handlar nog om balanserna. speciellt inbördes i trummorna. Sen även Stora och klara ljud med kontraster emellan elementen. Nu "såsar" det ihop sig med vartannat. Var inte rätt för att jobba med modulations-effekter. Tror också att om man ska jobba med reverb och andra tids-effekter att men är noga med att separera dem från det torra. 1
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 Bra tips nay! Är ju helt självlärd inom mixning så sånt där är värdefullt. 🙂
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 Törs ju tex aldrig ha nåt reverb på bas å kagge men kanske finns nåt litet man kan använda?
Naymari Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 42 minutes ago, slejnard said: Törs ju tex aldrig ha nåt reverb på bas å kagge men kanske finns nåt litet man kan använda? På kaggen kan man absolut leka med något icke-linjärt. Men ganska torrt ändå skulle nog jag säga. på basgitarr skulle jag nog leka mer med dist och chorus än reverb. 1
Guitar Nilsson Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 När jag mixar trummor mixar jag till eget stereospår med ett kort rumsreverb till trummorna, samma send volym på alla spåren, även kaggen. Höjer man det spåret högt låter det fult... Sen tar jag bort recerb send på kaggen o blandar det här korta reverbspåret med lite av sångreverbet 1
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 Vankas omelett 😋 å sen kanske rep ikväll . 😎🎧🎸
Neosus Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 Jasså har han sprungit BORT nu igen?? Attans pattans...
Dark Of Light Postat 18 januari 2022 Trådstartare Postat 18 januari 2022 (redigerat) Var det nån som sa pattar!? Redigerat 18 januari 2022 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 18 januari 2022 Trådstartare Postat 18 januari 2022 Den där Breivik borde bara hålla käft. Svårt snurrig man det där...
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 35 minuter sedan sa Neosus: Titta där är Han! Med ett stort D! Äntligen 😛
slejnard Postat 18 januari 2022 Postat 18 januari 2022 Nu kanske det börjar likna nåt. Ny sång plus körer å bättre mix… ska se om jag kan lägga upp en snutt sen
Recommended Posts