Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Bra stöt i kaggen där. Fuck kompressorer!

Fan så dåligt jag sov inatt. Brukar bli så vid fullmåne. Gnäll buhu usch

Men nu är bryggarn igång med Gevalia Heja mig

• Gilla 1
Postat
59 minuter sedan sa Naymari:

Cool! 

Spontant vill jag ha det betydligt mer bombastiskt. nästan lite arena-rock feeling. Typ lite foo fighters kanske

Yeah! Ska försöka få det lite mer bombastiskt. Har du tips på HUR? Känner nog själv att den känns lite foo-inspirerad.

Postat
10 minuter sedan sa Guitar Nilsson:

Bra stöt i kaggen där. Fuck kompressorer!

Fan så dåligt jag sov inatt. Brukar bli så vid fullmåne. Gnäll buhu usch

Men nu är bryggarn igång med Gevalia Heja mig

Kul se dig här GN. Nu fan stannar du i tråden! 😁

Du får ta en litt middagsvila. Här har inmundigats kaffe å! Teams-fika ftw..

Postat
3 minutes ago, slejnard said:

Yeah! Ska försöka få det lite mer bombastiskt. Har du tips på HUR? Känner nog själv att den känns lite foo-inspirerad.

Mycket handlar nog om balanserna. speciellt inbördes i trummorna.

Sen även Stora och klara ljud med kontraster emellan elementen. Nu "såsar" det ihop sig med vartannat. Var inte rätt för att jobba med modulations-effekter. Tror också att om man ska jobba med reverb och andra tids-effekter att men är noga med att separera dem från det torra.

• Tack! 1
Postat
42 minutes ago, slejnard said:

Törs ju tex aldrig ha nåt reverb på bas å kagge men kanske finns nåt litet man kan använda?

På kaggen kan man absolut leka med något icke-linjärt. Men ganska torrt ändå skulle nog jag säga. 

på basgitarr skulle jag nog leka mer med dist och chorus än reverb. 

• Gilla 1
Postat

När jag mixar trummor mixar jag till eget stereospår med ett kort rumsreverb till trummorna, samma send volym på alla spåren, även kaggen. Höjer man det spåret högt låter det fult... Sen tar jag bort recerb send på kaggen o blandar det här korta reverbspåret med lite av sångreverbet

• Gilla 1
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.