Håller på att spela in gitarr hemma och vill kunna få en ren signal som vi kan köra genom stärkare senare.
Har köpt en di box passiv, ngn billig skit från Gear4music som är ansluten till ljudkortet (focusrite och sedan Logic Pro x)
Stärkaren är kickad med en SM57. Jag vill således kunna spela in en kanal från städaren där jag använder dvs pedaler och en ren för att kunna köra genom stärkare innan mix
Setupen ser ut som följer:
Gitarr - pedalboard med div pedaler - di box input - di box output - fender bluesjunior stärkare
Nu har jag testat och mickade kanalen låter bra, men "DI kanalen" är inte clean utan även den tar upp effekterna/stärkarljudet
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Frasselinho
Hej!
Håller på att spela in gitarr hemma och vill kunna få en ren signal som vi kan köra genom stärkare senare.
Har köpt en di box passiv, ngn billig skit från Gear4music som är ansluten till ljudkortet (focusrite och sedan Logic Pro x)
Stärkaren är kickad med en SM57. Jag vill således kunna spela in en kanal från städaren där jag använder dvs pedaler och en ren för att kunna köra genom stärkare innan mix
Setupen ser ut som följer:
Gitarr - pedalboard med div pedaler - di box input - di box output - fender bluesjunior stärkare
Nu har jag testat och mickade kanalen låter bra, men "DI kanalen" är inte clean utan även den tar upp effekterna/stärkarljudet
Någon som vet vad jag gör för fel??
Tacksam för svar
/Jonas
18 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.