mariaheartmia Postat 29 november 2021 Postat 29 november 2021 Hej! Jag vill ha tips på hur man sprider sin musik på ett så smart sätt som möjligt, för att nå ut till så många som möjligt. /Maria 1
slejnard Postat 29 november 2021 Postat 29 november 2021 Det där är ju så svårt. Undrar jag också. Min mest spelade låt på Spotify har inte ens nåt 1000 lyssningar. Betalda kampanjer på sociala medier kanske?
DionHarris Postat 30 november 2021 Postat 30 november 2021 Den som vet det kan gärna berätta det för mig också😅.
YellowStudio Postat 30 november 2021 Postat 30 november 2021 Har ni budget så är det här en ganska bra YT kanal att få tips från: https://www.youtube.com/c/AndrewSouthworth/videos
HowBoutSomeSnus Postat 4 december 2021 Postat 4 december 2021 Om du menar den faktiska distributionen av musiken så brukar jag rekommendera DistroKid.
Stazy Lore Postat 6 december 2021 Postat 6 december 2021 On 11/29/2021 at 7:55 PM, mariaheartmia said: Hej! Jag vill ha tips på hur man sprider sin musik på ett så smart sätt som möjligt, för att nå ut till så många som möjligt. /Maria Man kan göra en youtube reklam av sin låt så tvingar man folk att lyssna åminstpne 5 sekunder 🙂 1
HowBoutSomeSnus Postat 6 december 2021 Postat 6 december 2021 4 minutes ago, Stazy Lore said: Man kan göra en youtube reklam av sin låt så tvingar man folk att lyssna åminstpne 5 sekunder 🙂 Har testat, funkar sådär. Visst, några "riktiga" lyssningar får man, men tror detta bäst används i kombination med andra sätt att göra reklam för sin musik.
Hassan Ström Postat 8 december 2021 Postat 8 december 2021 Det finns inget bättre sätt än att skapa innehåll på din musik och publicera dem på sociala medier. Var bara äkta till din musik, gör lite musik som kan bli publikens favorit . Du kan få framgång om du verkligen anstränger dig på det här sättet.
HowBoutSomeSnus Postat 8 december 2021 Postat 8 december 2021 (redigerat) 11 hours ago, Hassan Ström said: Det finns inget bättre sätt än att skapa innehåll på din musik och publicera dem på sociala medier. Var bara äkta till din musik, gör lite musik som kan bli publikens favorit . Du kan få framgång om du verkligen anstränger dig på det här sättet. Då måste man ha rejäl tur och timing. Jag har hört världens hitlåtar från nobodys samtidigt som man hör ren sk*t på radion ibland. Hate to break it to you, det har tyvärr inte ett dugg med musiken att göra om du når framgång eller ej. edit: Framgång är såklart relativt, är du ute efter att några tusen bara ska höra din musik för att ditt mål är att dela med dig av din musik, absolut är det nåbart. Om ditt mål är att leva av musiken är chanserna slimma. Redigerat 8 december 2021 av HowBoutSomeSnus Framgång
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.