Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har under de senaste timmarna försökt göra en ny typ av musik, som e lite mer åt Mesto å future bouce/house hållet.

Skulle gärna vilja ha feedback på vad jag skulle kunna förbättra, tack på för hand 🙂

Annons
Postat

Lyssnat på din låt - jag gillar den!

Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak!

Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner!

Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! 

Mvh Henric

Postat
5 timmar sedan sa Henric Svensson:

Lyssnat på din låt - jag gillar den!

Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak!

Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner!

Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! 

Mvh Henric

Tack så mycket för feedbacken, ska åtgärda detta! :))

• Tack! 1
  • 4 månader senare...
Postat

Grymt ju! 
riktigt bra!

Tycker dock inte bridgen/ det partiet precis innan drop kommer till sin rätt som en uppbyggnad

Det kommer lite tidigt liksom som man vill ha mer innan detta superdrop! 😄

Men kör på grymt var det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.