Dukkha Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 Hej, jag har under de senaste timmarna försökt göra en ny typ av musik, som e lite mer åt Mesto å future bouce/house hållet. Skulle gärna vilja ha feedback på vad jag skulle kunna förbättra, tack på för hand 🙂
Henric Svensson Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 Lyssnat på din låt - jag gillar den! Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak! Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner! Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! Mvh Henric
Dukkha Postat 20 november 2021 Trådstartare Postat 20 november 2021 5 timmar sedan sa Henric Svensson: Lyssnat på din låt - jag gillar den! Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak! Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner! Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! Mvh Henric Tack så mycket för feedbacken, ska åtgärda detta! :)) 1
Flizzaff Postat 26 mars 2022 Postat 26 mars 2022 I min anläggning låter detta väldigt bra. Kanon-sång!
Effes Postat 26 mars 2022 Postat 26 mars 2022 Grymt ju! riktigt bra! Tycker dock inte bridgen/ det partiet precis innan drop kommer till sin rätt som en uppbyggnad Det kommer lite tidigt liksom som man vill ha mer innan detta superdrop! 😄 Men kör på grymt var det!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.