Tompahawk (oregistrerad) Postat 17 mars 2004 Postat 17 mars 2004 Jag skulle vilja ha lite tips på länkar och lektyr rörande musikteori.
Lundin Postat 17 mars 2004 Postat 17 mars 2004 För något speciellt instrument? engelska eller svenska?
Tompahawk (oregistrerad) Postat 17 mars 2004 Postat 17 mars 2004 Musikuppbyggnad och arrangemang i största allmänhet... Även rörande piano/keybord. Engelska eller svenska spelar ingen rol.
Lundin Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Finns en del böcker på biblioteket om arrangering, musikteori, harmonilära m.m dom flesta länkar jag vet är på engelska och det är bara att söka på ord som "Music theory" "Scales" "Chords" e.t.c så bör du få massa träffar och sedan solla efter vad du tycker känns vettigt... /D
Morta Postat 19 mars 2004 Postat 19 mars 2004 Köp eller låna en pianoackordbok, var ambitiös med analysering av ackord så borde du kunna bli bra vad gäller harmonilära iaf... Det absolut bästa är dock att gå på lektioner för en erfaren låskrivare... Jag har gått hos Anders Skogh i 3 år... (han har skrivit åt bl. a Christer Sjögren 😎 och Åsa Jinder) 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.