Shadow Postat 3 november 2021 Postat 3 november 2021 Hej, I slutskedet av att mixa ett album och önskar att få lite feedback på nuvarande status. En låt där det är mycket som händer, förutom det vanliga trummor, bas, gitarrer, sång som slåss om utrymmet är det även inslag av orkester och körer. (Ej mastrad, enbart en maximizer för att få upp volymen) Tack på förhand Eternal Art - Guns Germs & Steel.mp3
Jon Rinneby Postat 8 november 2021 Postat 8 november 2021 (redigerat) Hej Shadow. Nu hade du tur, det är nämligen sista inlägget på Mixakuten för mig på ett tag. Hur som helst, inte mycket att orda om egentligen tycker jag. Låter bra om mixen. Kanske att virveln kunde vara nån dB starkare för drivet och sången backa nån dB för att smälta in mer i musiken. Vidare ligger det nåt som stör vid ca 10 kHz, kolla över detta. Möjligen kan lite mer botten runt 150 Hz vara trevligt för att tjocka till en aning, men bara en aning. I övrigt bra jobbat, känns välbalanserat med bra energi. Mvh Jon Redigerat 8 november 2021 av Jon Rinneby
Shadow Postat 11 november 2021 Trådstartare Postat 11 november 2021 Hej Jon, Tack så mycket för feedback. Jag har nog karvat ut för mycket på basgitarren runt 150 Hz så jag ska lägga tillbaka det. Jag är osäker på vad det kan vara runt 10 kHz, ska undersöka det. Kul att låta fler öron lyssna på det.
Henric Svensson Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 Låter fett, tight och bra! Jag är ingen expert på hårdrock, men gillar detta! Med vänlig hälsning, Henric
Shadow Postat 9 april 2022 Trådstartare Postat 9 april 2022 Kul att du gillade det. Så här blev den färdiga releasen. Mastrad av Chernobyl Studios. Gitarrerna fick en större plats efter masteringen och basgitarren en lite annan EQ. Kul att äntligen få släppa låtarna. Finns också på Spotify m.fl. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.