Jump to content
Annons

Ingen tystnad

Gör mig...  

5 röster

1. 1. Gör mig...

• 1 ...illamående. Bara skit.
      0
    • 2 ...oförstående. Inget intressant här.
      0
    • 3 ...inget speciellt. Funkar väl.
      1
    • 4 ...intresserad. Fanns mycket roligt här
      0
    • 5 ...Tillfredsställd, jag är ljudfetischist.
      1

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ingen tystnad

* ARTIST/GRUPP: Arete

* GENRE: Elektroniskt/Ljud/Kollage

* LÅTLÄNGD:16:41

* KOMPOSITÖR: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 (lame alt-preset standard)

* STORLEK: 17.1Mb

* STATUS:-:SUTATS*

* LÅTLÄNK:

Kunde inte sova inatt, så jag satt mig i några timmar och gjorde ett projekt jag funderat på. Jag gjorde ett gäng ljud, satt sen in dom i ett stort kollage på 16:41. Ingen rytm, inga melodier. Är det helt tyst nån gång?

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Kul att du gillade den pluffo, verkar vara många som gör det :-)

hacke, tog du dig ens förbi första minuten? 😉😏

Redigerat av Arete
Dela på andra sajter

Kul att du gillade den pluffo, verkar vara många som gör det :-)

hacke, tog du dig ens förbi första minuten?  🙂  😉

Erhm... jo, de första 10 typ. Men zappade lite. 😏

Jag tolkade inte det som seriöst, men om så är fallet ber jag om ursäkt för min ironi.

Dela på andra sajter

Hehe, nej hacke, jag tar inte mig själv på för stort allvar, du får ironisera hur mycket du vill 😄

Kul att se/läsa folks reaktioner på sånt här, vissa gillar det andra inte 😄🙂

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vad kan jag säga, jag blev inspirerad av slutet på din Balkan Degeneration Fredrika :-)

Ska kolla upp Ryoji Ikeda, ingen aning vad det är förnåt :-)

smtp-ljud? Vad är det?

Redigerat av Arete
Dela på andra sajter

Jag gillar ambient och sånt, men det här lät kanske lite för digitalt, åtminstone de första fem minutrarna. I rätt sammanhang kan "låten" dock vara jättebra. Typ en rollspelssession i Cyberspace eller nåt.

Dela på andra sajter

Ska kolla upp Ryoji Ikeda, ingen aning vad det är förnåt :-)

smtp-ljud? Vad är det?

Ryoji Ikeda är en japan som gör elektronisk konstljudmusik men ibland bara noise. Har en platta med honom, såg en utställning i Köpenhamn (Louisiana) med digitalt videokollage och hans pip som rann genom lokalen. Gjorde ett jättebullrigt framträdande på Fylkingen också. Fick ha fingrarna i öronen

Nej inte smtp jag menar dtmf-signaler tror jag...sådana där kodsignaler man har i tonvalstelefoner tror jag. Din låt börjar så.

Dela på andra sajter

Hö.. Tror tusan att du inte kan sova 🙁 men skämt å sido.. Jag lyssnar lite nu och upptäcker att det vore skönt med lite mer utnyttjande av stereobredden.. Det flesta dominerande ljud kommer i mitten.. Finns väl inga regler för hur den här "stilen" ska låta... Och joo.. i bland blir det lite väl tyst.. men jag måste väl koppla upp det på stora anläggningen och lyssna på helheten tänker jag..

Skulle vara shysst att göra nåt sånt här med 5:1 surroundmix. Kan tänka mig en roterande ljudbild då med dopplereffekter etc..

Dela på andra sajter

Ohhh ja :-D Kanske skulle lekt lite mer med stereo, i sanning.

Om jag haft ett 5:1 istället för vanlig stereo att mixa i så hade det varit fett att leka med :-D

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.