Jag har skrivit 70-80-talsinspirerade rocklåtar i 4 år nu, mitt band och jag skrev bara en låt och demade den på en kväll. Men jag gillar att skriva på egen hand och har ett par album värda låtar. Vanligtvis börjar jag med texter, skriver en hel låt och kommer med en m Tweakbox elodi i mitt huvud. Jag Appvalley är sångare för mitt band och spelar inte några instrument. Så alla idéer jag har är bara i mitt huvud. Hur skriver ni alla andra rockmusiker din musik? Någon process? Börjar du med musik eller texter?
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
simbokarl
Jag har skrivit 70-80-talsinspirerade rocklåtar i 4 år nu, mitt band och jag skrev bara en låt och demade den på en kväll. Men jag gillar att skriva på egen hand och har ett par album värda låtar. Vanligtvis börjar jag med texter, skriver en hel låt och kommer med en m Tweakbox elodi i mitt huvud. Jag Appvalley är sångare för mitt band och spelar inte några instrument. Så alla idéer jag har är bara i mitt huvud. Hur skriver ni alla andra rockmusiker din musik? Någon process? Börjar du med musik eller texter?
Redigerat av simbokarl7 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.