slejnard Postat 7 oktober 2021 Dela Postat 7 oktober 2021 (redigerat) Hej! Har blivit stolt bonus morfar för andra gången alldeles nyligen och ville förära barnen med en sång. Tar gärna feedback på både ljudbild och framförande 🙂 En av dom mest svårspelade låtar jag skrivit känns det som. I alla fall en del av ackordsgreppen var det. Inspelad i Reaper! Genre kanske alternativ pop Rock.... gör allt själv utom trummor som spelas av Ulf. Spotify: Redigerat 28 januari 2022 av slejnard La till länk 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamen Postat 7 oktober 2021 Dela Postat 7 oktober 2021 En väldigt finstämd och välklingande låt, överlag! Det jag kom att tänka på är möjligen att trummorna ( men välspelade som alltid) sticker av/ut något, ljudmässigt? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 7 oktober 2021 Dela Postat 7 oktober 2021 (redigerat) Så vacker låt!<3 Bra jobbat. Sången kunde komma upp lite grann (i mina Ultrasone Pro Line 550) - trummorna är sjyst mixade, men kunde limmas in lite bättre i mixen, och kanske sången skulle komma fram mer då. Redigerat 7 oktober 2021 av Peter Roos 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 oktober 2021 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2021 Tack Jamen och Peter Roos! Ni är båda inne på detta med trummorna så det ska jag kolla upp. Bra feedback 😊👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 28 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2022 Så här blev den till slut färdigpaketerad. Tack för alla tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 30 januari 2022 Dela Postat 30 januari 2022 Slejnard, dig minns jag från jag var aktiv här fram till typ 2013. Nu vart det kanske lite sent att komma med ngn feedback så jag nöjer mig med att säga att det låter trevligt, tycker mig höra en del Pink Floyd-influenser. Rösten får mig att tänka lite på Mercury Rev, du lyssnade på föregående feedback och höjde den lite till den färdigpaketerade låten va? Hoppas du tar namedroppingen som komplimanger och inget annat 😊 /M 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 Tack så mycket Matthew L! Jag kommer ihåg dig också. Kul att se dig här igen. Tror vi var med i olika studiofestivaler kring den tiden? Trevligt med Pink Floyd liknelsen. Mercury Rev hade jag inte hört Men ska lyssna. Sången är mixad starkare och trummorna inte lika utpanorerade. Ganska svårspelad låt och den ena gitarren kör samma slinga låten igenom utom på solot. Den andra gör annorlunda på refrängen så det blev rätt stort ljud. 😊 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 30 januari 2022 Dela Postat 30 januari 2022 Ja det var många studiofestivaler då 😅 Jag är inte så uthållig så jag skulle orka spela samma slinga hela tiden, brukar bli en del copy-paste men det förtar ju känslan man själv får för musiken även om ingen annan lägger märke till det. Grattis till utökat morfaderskap! 😊 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 30 januari 2022 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2022 Tack! Om inte biologisk så iaf bonusmorfar, lika värdefullt 😊. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Flizzaff Postat 26 mars 2022 Dela Postat 26 mars 2022 Ja lite högre sångljud efterlyses. Proffsig låt! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 mars 2022 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2022 5 timmar sedan sa Flizzaff: Ja lite högre sångljud efterlyses. Proffsig låt! Tack Flizzaff! Tar med mig efterlysningen av starkare sångljud till kommande produktioner. Kul att höra att du tycker den låter proffsig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.