rolnor Postat 17 september 2021 Postat 17 september 2021 Jag vill kopiera in dll-filen till Tal-vocoder till Cubase elements 11 men hittar ej mappen, var är den? Här är screenschot på manual för Tal-vocoder
0 Neosus Postat 17 september 2021 Postat 17 september 2021 Program/VSTplugIns Eller: Program/Steinberg/VstPlugins
0 rolnor Postat 17 september 2021 Trådstartare Postat 17 september 2021 Tack! la in filen där men det hjälpte inte. Tycker det är konstigt, det fanns inga andra dll filer där, kan det vara riktigt? program/steinberg/vstplugins sen börjar jag undra om min midifil är vettig, jag ser ju att mätaren reagerar på midi i cubase och jag kan spela in ett spår men dioden för input på min tascam lyser rött, ska det inte lysa grönt?
0 VayzeriA Postat 17 september 2021 Postat 17 september 2021 Kolla under C:/ common files. Även under * vst3 * Cubase * effects m.m Gå in i lite mappar där Cubasae är installerat. Både program och x86 Beroende på OS du använder och version. Borde vara i Cubase mapp med effekter då vocoder är en effekt. Sitter inte vid datorn, så ursäkta lite vagt svar 😎👍🤪
0 rolnor Postat 18 september 2021 Trådstartare Postat 18 september 2021 Tack! har kollat runt just på "common" och det kan vara där nånstans. Visst borde det väl finnas andra dll-filer där vocoders dll ska vara? Det finns ju andra effekter? 1
0 Neosus Postat 18 september 2021 Postat 18 september 2021 (redigerat) Cubase tar bara emot 64 bits förresten men det vet du kanske? Den där Tal Vocodern har en installations fil. Bara att installera så bör det hamna rätt tänker jag. Provade själv att installera och valde då att installera den som vst3. Då hamnade den i Commonfiles/Vst3. 👍🙂 Jag kör Cubase 10.5 pro. Redigerat 18 september 2021 av Neosus
Fråga
rolnor
Jag vill kopiera in dll-filen till Tal-vocoder till Cubase elements 11 men hittar ej mappen, var är den?
Här är screenschot på manual för Tal-vocoder
5 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.