Jag kör Waveform ihop med ett UR22mkII ljudkort. Jag har en mikrofon som jag kopplar in i MIC/LINE 1 och jag får respons på ljud i mikrofonen i indikatorn för spåret. Ljudet spelas även upp när jag spelar upp inspelningen. Men jag hör inte ljudet "live" i mina hörlurar, vilket t.ex. försvårar när jag på förhand vill ställa in effekter. Vad gör jag för fel? På mina MIDI-spår går ju ljudet direkt till hörlurarna, men inte för mikrofonen. Gäller spår 4 på bilden, om det skulle hjälpa. (Det ligger ett plugin på det spåret, men även utan pluginet kvarstår problemet.)
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Goliatbagge
Jag kör Waveform ihop med ett UR22mkII ljudkort. Jag har en mikrofon som jag kopplar in i MIC/LINE 1 och jag får respons på ljud i mikrofonen i indikatorn för spåret. Ljudet spelas även upp när jag spelar upp inspelningen. Men jag hör inte ljudet "live" i mina hörlurar, vilket t.ex. försvårar när jag på förhand vill ställa in effekter. Vad gör jag för fel? På mina MIDI-spår går ju ljudet direkt till hörlurarna, men inte för mikrofonen. Gäller spår 4 på bilden, om det skulle hjälpa. (Det ligger ett plugin på det spåret, men även utan pluginet kvarstår problemet.)
8 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.